Gå til innhold

en del store ulemper med T610


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke si meg helt fornøyd etter at jeg fikk min T610 i går:

 

- Det går ikke an å lagre bursdager der du legger inn fødselsdato som piper automatisk hvert år, slik som på nokia.

- Hvis jeg finner en kul melding på internett, skriver den inn på telefonen og sender den, så går det ikke an å lagre den etterpå. For at den skal forbli lagret på telefonen må du la være å sende den, da blir den liggende på usendte. Utrolig at det ikke fines et menyvalg som heter lagre melding.

-Det går ikke an å hente tekst fra en sms inn i en mms.

-SE har enda ikke fått med seg at teksting lagger på deres telefoner. Utrolig!

 

Min forrige telefon var Nokia 6510. T610'en er selvfølgelig en bedre telefon på de fleste punkter, men det er flere ting som irriterer grenseløst med den. Punktene over + sikkert mange andre ting som jeg ikke kommer på i farten er slurvete og lite gjennomtenkt av SE.

 

Neste gang blir det NOKIA!

 

Kan noen rette på meg hvis jeg har misforstått noe her...

 

Er det mulig at en firmwareoppdatering kan rette på noe av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siemens for meg.. ;) Nokia har de små fordelene sine, men de bakker ut for Sony Ericsson og Siemens. Men jeg synes at SE har noen problemer med menyene som du sier.. Og resten av feilene høres jo helt forferdelige ut!

 

Det er jo veldig enkelt å fikse mye av det, rart de ikke har tenkt lengre!

 

Men SE P800 har du nok mindre problemer med da denne bruker Symbian ;) Symbian har også maaasse programmer ute som gjør at du kan forbedre mobilen, programmere på den kan du også.. :)

 

Heldigvis har ikke mine Siemens mobiler noen svakheter jeg ikke liker. Verre med de gamle nokia telefonene mine :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

De SMS'ene du sender blir jo automatisk lagret i "Sendte" mappen! Skulle være ganske lett å se.

Det med bursdager hadde vært praktisk ja, hadde det på min gamle Siemens C45, reddet meg flere ganger =)

Og ja skrivingen av SMS går kanskje litt treigere enn optimalt, men bare displayet som henger litt etter, så går fint for meg å bare trykke videre.

Testet nå, går vist ikke å sette inn tekst fra SMS inn i en MMS. Går det på andre mobiler? Hadde ikke vært så dumt nei.

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe dårlig fra SE enda.. :smile:

 

- Nokia har gprs clas 6 (?), siemens har 10, og SE 8.. (rett meg hvis jeg bommet)

- Nokia kaster ut så og si make telefoner med samma innmat f.eks 6600, 6610, 6800, 7210 osv..

- Nokia har enda ikke fått med seg at de har dårlig kvalitet på deres telefoner.

Utrolig, men desverre sant!

 

Punktene over + endel andre er lite gjennomtenkt av Nokia, men folk er så "skrudd" i hodet at det er ikke innholdet, men merke som teller.. Må inrømme at slik var det på meg før også, nokia, nokia, og atter nokia i hodet mitt :oops:

 

Neste gang blir des også SE! 8)

 

PS: Drømmer om en p900, ja, den vil jeg ha, den virker så bra, så fin, masse innhold og så lik min nydelige og trofaste venn (p800) som alltid er der når jeg trenger den.. :smile:

Lenke til kommentar

- Det går ikke an å lagre bursdager der du legger inn fødselsdato som piper automatisk hvert år, slik som på nokia.

Svar: kan du ikke bare legge til som avtaler og bruke "pakke/gave" symbolet da? piper så mye du vil.

 

- Hvis jeg finner en kul melding på internett, skriver den inn på telefonen og sender den, så går det ikke an å lagre den etterpå. For at den skal forbli lagret på telefonen må du la være å sende den, da blir den liggende på usendte. Utrolig at det ikke fines et menyvalg som heter lagre melding.

Svar: Les i manualen under templates.

 

-Det går ikke an å hente tekst fra en sms inn i en mms.

Svar: mulig det. kan ikke si jeg har hatt bruk for det.

 

-SE har enda ikke fått med seg at teksting lagger på deres telefoner. Utrolig!

Svar: skriv en meldig så fort du kan uten å stoppe. se hva som skjer når du er ferdig.

 

Du kan ikke forvente at SE skal ha ALT nokia har + mer. På en annen siden har ikke nokia alt SE har heller.

Lenke til kommentar

Nokia's system er mye enklere. På SE må du legge inn bursdagen hvert år mens på nokia lagres den automatisk hvert år.

 

Jeg finner ingenting som heter templates i manualen. Den er på norsk. Men her er det akkurat det samme. Nokia's system med mine mapper er mye mer oversiktelig.

 

Det er vel mms'er det ikke går an å lagre etter at du har sendt dem.

Svar: skriv en meldig så fort du kan uten å stoppe. se hva som skjer når du er ferdig.

Det som skjer er at jeg må vente en halvtime før telefonen/displayet har oppfattet hva jeg har skrevet. Hvis du ikke er helt sikker på hvilket ord den velger (skriver med T9) så må du vente... Det er irriterende!!!

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg får til hurtigtaster for å ringe? Tror det skal gå an. Sånn at jeg bare kan trykke på "<et tall>" og "ring".

Lenke til kommentar

Jeg finner ingenting som heter templates i manualen. Den er på norsk. Men her er det akkurat det samme. Nokia's system med mine mapper er mye mer oversiktelig.

Har du ikke en meny som heter "mal" da? synes å huske at det også kalles det på nokiaene..

 

Det som skjer er at jeg må vente en halvtime før telefonen/displayet har oppfattet hva jeg har skrevet. Hvis du ikke er helt sikker på hvilket ord den velger (skriver med T9) så må du vente... Det er irriterende!!!

hvis du ikke vet ordet på nokia-ordlisten da? selvsagt går jo nokiaen raskere meneh..

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg får til hurtigtaster for å ringe? Tror det skal gå an. Sånn at jeg bare kan trykke på "<et tall>" og "ring".

man må stille inn simkortplasseringene (Telefonliste->Avansert->Posisjonsliste)

 

:roll:

Lenke til kommentar

hehe, du veit vel ikke om en metode for å endre nummer lagra på sim vel? eneste jeg finner er lagre alle og det blir litt for overkill i mine øyne...

 

btw, tenkte jeg skulle sjekke om jeg kunne få lagt in nye firmware på saken her om dagen. dusten bak disken skjønte ikke hvorfor jeg ville sende inne en fint fungerende mobil...

 

og grunnen til at t610 ikke lr deg lage egne mapper er at den har eget minne for smser og det er begrensa til ca 20-30 meldinger sammenlagt (sendte, usendte, mottatte osv). gjør at en kan bruke det dynamiske minnet til litt andre ting...

Lenke til kommentar

og grunnen til at t610 ikke lr deg lage egne mapper er at den har eget minne for smser og det er begrensa til ca 20-30 meldinger sammenlagt (sendte, usendte, mottatte osv). gjør at en kan bruke det dynamiske minnet til litt andre ting...

 

hmmm, jeg har da for øyeblikket over 70 meldinger på telefonen min, fordelt på noen og 50 i innboksen, 4 i usendte, og 22 i sendte elementer, så det er da mer plass enn 20-30 meld! Ingen av meld er lagra på kortet, har nå brukt 78% av sms minne, så jeg trur det er 100 sms som er kapasiteten.

 

Har 11 MMS meldinger i MMS boksen, den siste MMS en du har sendt, blir lagret i "Sist sendt", hvis du går inn på denne, så kan du "lagre mal" da lagrer du meldinga di!

Lenke til kommentar
hmmm, jeg har da for øyeblikket over 70 meldinger på telefonen min, fordelt på noen og 50 i innboksen, 4 i usendte, og 22 i sendte elementer, så det er da mer plass enn 20-30 meld! Ingen av meld er lagra på kortet, har nå brukt 78% av sms minne, så jeg trur det er 100 sms som er kapasiteten.

 

 

oops, kan ikke telle lengre heller nå. takk for infoen, min feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...