Gå til innhold

Enorm vekst for League of Legends (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at mange kommer til å være uenig i det jeg sier nå, men sånn får det bare være.

 

Jeg mener det er dårlig gjort det HoN og LoL har gjort med å ta konseptet til DotA og Icefrog, lage et spill som er 98% likt, og på den måten ødelegge det fantastiske DotA miljøet som vi en gang for lenge siden hadde. Som en gammel og erfaren DotA spiller, har jeg aldri likt disse spillene fordi jeg føler dem bare kopierer Dota med bedre grafikk, og stjeler spillerne over.

 

Jeg håper ihvertfall DotA 2 kan bringe tilbake det flotte dota miljøet vi hadde, istedenfor det "drittunge" miljøet som er på LoL (vet ikke på HoN) fordi det er gratis og frister 12 år gamle gutter til å spille det istedenfor 123 spill.

 

- LaaberG

Lenke til kommentar

Vet at mange kommer til å være uenig i det jeg sier nå, men sånn får det bare være.

 

Jeg mener det er dårlig gjort det HoN og LoL har gjort med å ta konseptet til DotA og Icefrog, lage et spill som er 98% likt, og på den måten ødelegge det fantastiske DotA miljøet som vi en gang for lenge siden hadde. Som en gammel og erfaren DotA spiller, har jeg aldri likt disse spillene fordi jeg føler dem bare kopierer Dota med bedre grafikk, og stjeler spillerne over.

 

Jeg håper ihvertfall DotA 2 kan bringe tilbake det flotte dota miljøet vi hadde, istedenfor det "drittunge" miljøet som er på LoL (vet ikke på HoN) fordi det er gratis og frister 12 år gamle gutter til å spille det istedenfor 123 spill.

 

- LaaberG

 

Joda, alt vår så jævla mye bedre før. Har hørt den visa LITT for mange ganger til at jeg gidder å lese slik. Alle sier WoW var så jævla bra bak i Vanilla tiden, men fakta faen er at spillet faktisk var så bugget og full av hull at det var det som gjorde ting vanskelig. Community på den tiden i WoW var også like dårlig som nå. Allikevel sier alle som har spilt WoW fra dag en at alt var så jævla mye bedre før. Kan trekke samme linjer inn i samtlige andre spill som folk sitter på samme tankegangen. Det var ikke bedre før. Like mye drittsekker nå som da.

 

Og hva skjer med at alle surmulne DOTA spillere klager over at spesielt LoL kopierer HoN og DOTA? DOTA er klassifisert som et MOBA spill. LoL er et MOBA spill og IKKE en kopi av DOTA. Bare for at fakta skal ligge på bordet. Ingen som skyter ned WoW eller AOC for å kopiere de gamleste MMO spillene. Ei heller ingen som skyter COD for kopiering av andre FPS spill. Noe som deles opp i sjanger og lages ut i fra en sjanger. Ikke et annet spill nødvendigvis.

 

LoL har så veldig mange andre aspekter rundt seg selv enn DOTA og HoN. Talent tree og runes er bare starten på dette. Vi har så mye mer vi kan endre på og påvirke gameplayet på. Bare ta runes og talents. Jeg kan personlig sette opp min character til 2-3 scenarioer utifra hvordan jeg vil spille. Nr 1 er at jeg vil gå super early game. Bortsett i fra starting item kan jeg pushe på flat stat runes og noen super offensive talents. Jeg har da en super edge mot andre spillere i starten. Nr 2 er at jeg går per lvl runes og defensive talents. Dette gjør at jeg ikke kan gjøre så mye i starten, men etter en stund begynner jeg å ta igjen fienden. Nr 3 er en ultra defensive build fra starten av for å soake mye damage i starten.

 

Som sagt, så mange forskjellige måter å starte spillet på. Det jeg liker best med LoL er faktisk Runes og Talents. Jeg kan bygge min champion som jeg vil helt i fra starten av. Når jeg kommer i lane kan jeg konsentrere meg om å faktisk ta ned fienden isteden for å last hitte mine egne minions. Noe som i mine øyne er helt idiotisk. Om du bare viste hvor mye bedre det føles når jeg har pushet ut motstanderen av lane og denyet han XP/Creeps på den måten. Føles så veldig veldig mye bedre at min prestasjon direkte har gjort en forskjell.

 

Ikke linka til han jeg quota, men HoN spillere generelt som klager over miljøet i LoL. Spilte HoN gjennom hele betan for et par år siden og miljøet da er like ille som det er nå. Folk flamer og hater på den minste feil en spiller gjør. "ånei, du bommet på et last hit *MASH THE FUCKING HATE BUTTON NAO*". Testet HoN igjen for et par måneder siden. Tror jeg spilte rundt 15 games før jeg ga opp. Folk leavet gamet konstant, det ble satt på pause, flaming over hele banen, osv. Var rett og slett umulig å spille med alle avbrytelsene.

 

Siste store forskjellen mellom DOTA/HoN og LoL er vendor. River med konstant i håret hver gang jeg skal kjøpe noe i DOTA/HoN. Hvorfor i faen lage en så jævla inviklet elitist system hvor bare folk som sitter med det 24/7 skal forstå noe? Må jo sitte og pugge begrep og effekter av alle statsa for å i det hele tatt skjønne noe. Jeg skal inn og finne et damage item. Vel, hva gjør egentlig damage og ikke. Klin umulig og finne ut av hva som funker der og da. I LoL var det bare og dra muse over shoppen, bla ned til damage og finne et item med damage på seg.

 

Bånn av bøtta. LoL er for casual spillere med en veldig sterk competetiv side. HoN og eventuelt DOTA er et jævla elitist miljø spill med begrensede muligheter for competetiv gameplay bare på grunn av et ultratungvindt system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...