Gå til innhold

Bærbar Gaming PC 7-8K


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ta steget inn i den bærbare gamingverdenen og kjøpe meg en bærbar PC. Har aldri eid en solid bærbar PC og har derfor ikke så mye erfaring på emne (holdt meg til stasjonært så langt).

 

Pc'en skal koste noe rundt 7,500 kr. Jeg vet dette er et lavt tall for en bærbar gaming PC, men noe rundt 7-10 kan funke det også.

 

Maskinen skal kjøre Skyrim på mid-high og gode gamle Source.

 

Takker for hjelp!

 

Crazy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Skal ta steget inn i den bærbare gamingverdenen og kjøpe meg en bærbar PC. Har aldri eid en solid bærbar PC og har derfor ikke så mye erfaring på emne (holdt meg til stasjonært så langt).

 

Pc'en skal koste noe rundt 7,500 kr. Jeg vet dette er et lavt tall for en bærbar gaming PC, men noe rundt 7-10 kan funke det også.

 

Maskinen skal kjøre Skyrim på mid-high og gode gamle Source.

 

Takker for hjelp!

 

Crazy

 

Jeg har akkurat kjøpt meg denne

http://www.spaceworld.no/data-1/baerbar-pc/asus-g-series/asus-g74sx-17-3-full-hd-geforce-gtx560-core-i7-2670qm-6gb-ram-750gb-hdd-dvd-rw-bt-w7-home/

Og slik jeg forstår det på skjermkortet så skal det klare og kjøre skyrim på high med de rette settings uten at det skal lagge noe serlig, jeg kjøpte min mest for bf3 og noen andre litt eldre spill.

 

Sjekk ut denne linken for mere info om ytelsen på skjermkortet

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0.html

 

Sånn ut i fra pris så syns jeg faktisk at det er sykt verdt det å betale en liten 10tusing for en gamer lappis da jeg har alltid gått rundt å trudd at disse gamer lappisene lå på rundt 15-20 lapper for en som klarer å dra dagens spill;)

Lenke til kommentar

Asus G53SX - Dustin = Billigste maskin med GTX 560M, for øyeblikket. Dustin har også modellen G53SW, med GTX 460M, ca. 300 kroner billigere. GTX 460M er bare bittelitt svakere enn GTX 560M.

 

Men dette er de kortene man egentlig bør gå etter som minimum, hvis man ønsker seg en laptop for spilling.

 

Oi oi oi, her ser det ut som at man får valutta for penga! Så langt ser dette ut som det beste jeg har vært borti så langt.

 

Takker for svar så langt!

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men ser at ofte at ordet lagge blir brukt i sammenhengen med at et spill hakker pga. lav fps(bilder per sekund) Er det bare meg, eller er dette ordet misforstått? I mine 15år+ med data har alltid ordet lagge i min krets blitt brukt i sammenheng med online multiplayer/lan hvor pl(packet loss) har ført til "lagg" "lagging" i spillingen? Da jeg var aktiv quake 2 spiller fra 97 og til et godt stykke ut på 2000tallet brukte vi alltid dette ordet i den overnevnte sammenhengen.

 

Det var i alle fall et ofte brukt begrep under modem-isdn perioden :)

 

Kanskje jeg begynner å bli gammel og vanskelig ;)

Endret av KaiAlvin
Lenke til kommentar

Helt håpløst å si, det avhenger av hva du mener med "kreves" .... alle skjermkort kan saktens kjøre disse spillene, det spørs bare hvor bra.

Har du ambisjoner om å kjøre f.eks. BF3 eller Skyrim på 1920x1080 oppløsning med alle grafikkinnstillinger på max, 8xAA/16xAF osv. ... da kreves de absolutte verstingkortene for bærbare, og vel så det.

Så du må nok være litt mer nøyaktig med spørsmålet ditt enn det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...