Gå til innhold

[Løst] 55" Led Tv størrelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg ikke tar helt feil, er selve panelet på en 55" ganske nøyaktig 120 bredt, det vil med andre ord ikke være mulig. men for noen dager siden var det en artikkel et eller annet sted i TEK nettverket som rammeløse skjermer, men jeg husker ikke om de var lansert enda. men det blir i tilfelle det nærmeste man kommer

 

rettelse: etter litt søking ser det ut til at panelet på en 55" er 121,66600 cm bredt.

 

 

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

hvis jeg ikke tar helt feil, er selve panelet på en 55" ganske nøyaktig 120 bredt, det vil med andre ord ikke være mulig. men for noen dager siden var det en artikkel et eller annet sted i TEK nettverket som rammeløse skjermer, men jeg husker ikke om de var lansert enda. men det blir i tilfelle det nærmeste man kommer

 

rettelse: etter litt søking ser det ut til at panelet på en 55" er 121,66600 cm bredt.

 

 

Takk for kjapt svar.

 

da ser jeg ikke noe annen mulighet en og kjøpe meg en 52" eller finne en annen løsning, fant meg en fin tv seksjon jeg har lyst på, men der tv'n er, der er ikke breier en 120Cm.

 

her er link btw.

 

Tv Seksjon

Lenke til kommentar

Laget et forum med nesten samme tema :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1393879

 

Har Bestå-veggseksjon også. Kjøpte meg en 47" som er 112 cm. Det står at bredden er 120 på den seksjonen, men det er yttermålene tror jeg. Ergo du må ta 120 - 2 cm! Husk på å ta med høyden i betrakningen. Ikea sier maks 42", men det er nok LCD hvor rammen er tykk.

 

Du bør også tenke litt på at det blir lite rom for å få varmen bort fra TV'n når den er så tett på alle kanter. I manualen står det at man bør ha 10 cm klaring på alle kanter.

 

Et annet problem du må ta hensyn til er hvordan du skal få koblet til ting, uten å måtte ta av TV'n hver gang. Løsning her er å kjøpe veggfeste, hvor man kan dra ut TV'n.

Lenke til kommentar

Laget et forum med nesten samme tema :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1393879

 

Har Bestå-veggseksjon også. Kjøpte meg en 47" som er 112 cm. Det står at bredden er 120 på den seksjonen, men det er yttermålene tror jeg. Ergo du må ta 120 - 2 cm! Husk på å ta med høyden i betrakningen. Ikea sier maks 42", men det er nok LCD hvor rammen er tykk.

 

Du bør også tenke litt på at det blir lite rom for å få varmen bort fra TV'n når den er så tett på alle kanter. I manualen står det at man bør ha 10 cm klaring på alle kanter.

 

Et annet problem du må ta hensyn til er hvordan du skal få koblet til ting, uten å måtte ta av TV'n hver gang. Løsning her er å kjøpe veggfeste, hvor man kan dra ut TV'n.

 

 

Da tror jeg at jeg skal forholde meg til en 47" ja, de snakket om at fra side til side var 120Cm, hmm, har du mål på høyden fra platebunn til topp plate der tv'n skal være? da har jeg litt mer å gå på, glemte å spør om det.

 

Problem med tilkobling har jeg allerede en plan på, skal ha veggfeste, men skal koble til alle inngangene på tv'n og deretter lage et lite hull bak tv'n som jeg da trer kablene ut på baksiden ;)

 

Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

46-47" med tynn ramme skal gå. Hvis varme ikke er et problem.

 

Det hullet du snakker om er der allerede. Så det trenger du ikke å skjære ut ;) Problemet er om du plutselig har lyst til å koble til en ekstern harddisk eller noe. Da er det ikke bare bare å koble til en USB. Grunnet du kommer ikke til.

 

Bredden er et større problem enn høyden, hvis du har en vanlig TV med 16:9 eller 16:10. Så lenge den passer i bredden, så skal den passe fint i høyden. Dog passer ikke om du har den på fot. Da blir den for høy. Men du skal ha veggfeste, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

46-47" med tynn ramme skal gå. Hvis varme ikke er et problem.

 

Det hullet du snakker om er der allerede. Så det trenger du ikke å skjære ut ;) Problemet er om du plutselig har lyst til å koble til en ekstern harddisk eller noe. Da er det ikke bare bare å koble til en USB. Grunnet du kommer ikke til.

 

Bredden er et større problem enn høyden, hvis du har en vanlig TV med 16:9 eller 16:10. Så lenge den passer i bredden, så skal den passe fint i høyden. Dog passer ikke om du har den på fot. Da blir den for høy. Men du skal ha veggfeste, så det er ikke noe problem.

 

aah, da blir det enklere en jeg skulle trodd! ;)

jeg har allerede en HDD som jeg skal koble til, så det er jo bare å koble til kabere å ha HDD under tv eller vedsiden av så er det bare å koble til/fra HDD som det passer ;)

 

tenker meg det blir noe i denne duren.

 

Tv

Lenke til kommentar

Den TV'n passer nok kjempebra. Den der er 107 cm bred. Min er 112. (Men jeg har ikke hengt den opp enda, siden jeg ikke har veggfeste atm.)

 

Hvis du skal streame HD-film fra Harddisken, så anbefaler jeg USB 3.0, samt en harddisk som overfører raskt. Testet ut i går å koble på en noen år gammel Harddisk, hvor jeg spilte av en 3D HD film. Filmen funka. Eneste var at det ble på en måte store pikseletterslep på deler av skjermen. Så var ikke mulig å få en filmopplevelse av det.

Lenke til kommentar

Den TV'n passer nok kjempebra. Den der er 107 cm bred. Min er 112. (Men jeg har ikke hengt den opp enda, siden jeg ikke har veggfeste atm.)

 

Hvis du skal streame HD-film fra Harddisken, så anbefaler jeg USB 3.0, samt en harddisk som overfører raskt. Testet ut i går å koble på en noen år gammel Harddisk, hvor jeg spilte av en 3D HD film. Filmen funka. Eneste var at det ble på en måte store pikseletterslep på deler av skjermen. Så var ikke mulig å få en filmopplevelse av det.

 

skal henge den opp med engang ;) for å si det enkelt, skal lage meg et bra system for straming, har server, og skal ha meg 2 stk 1000mbit switcher, og en USB3.0 HDD til å ha på stoven ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...