Gå til innhold

Forskjellige produktnøkler via keyfinder/klistremerke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte å kjøre en clean install på laptoppen min, prøvde da å finne produktnøkkelen som står klistret under laptopen. Klistremerket er så slitt at hele produktnøkkelen ikke er lesbar, så jeg brukte da en keyfinder for å finne riktig nøkkel.

 

Programmet finner en lisensnøkkel for operativsystemet men den er ikke lik nøkkelen på klistremerket! Kan det være at klistremerket rett og slett viser feil nøkkel? Evt hvem av dem kan jeg bruke.. Tar ikke sjangsen på en reinstallering før jeg vet hvem som skal brukes

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ferdig bygd pc regner jeg med, og da brukes noe som heter en OEM SLP nøkkel når pcen kommer fra produsenten. Denne nøkkelen lar seg kun aktivere med sertifikat fra produsenten liggende på harddisken og en SLIC 2.1 oppføring i BIOS.

Denne nøkkelen vil ikke la seg aktivere etter en reformatering av disken, om du ikke bruker recovery partisjonen som fulgte med pcen (og da får du også med all programvare produsenten har lagt inn).

 

Nøkkelen under pcen er en OEM COA nøkkel, og er "nød nøkkelen" som kan brukes om f.eks harddisken har gått i stykker og du har mistet recovery partisjonen. Nesten alle må ringe til Microsoft for å få aktivert denne nøkkelen.

Det er kun denne som faktisk kan brukes om du formaterer pcen og ikke legger inn recovery partisjonen.

 

Er lappen så ødelagt at du ikke ser hele nøkkelen, så har du en stor utfordring. Du får ikke noen ny av Microsoft, og lite trolig av pc produsenten.

 

Det som er 100% sikkert, er at det ikke er noe poeng å bruke nøkkelen som er i bruk på pcen din nå.

Lenke til kommentar

Det som er 100% sikkert, er at det ikke er noe poeng å bruke nøkkelen som er i bruk på pcen din nå.

 

Hvorfor skulle det ikke være noe poeng å bruke nøkkelen som er i bruk nå ?

Dette er helt feil, han kan fint bruke samme nøkkel.

 

Kjører trådstarter xp så er det en smal sak å ta backup av de 4 oem filene og bruke samme nøkkel for å aktivere på nytt så mange ganger trådstarter vil.

'Get Oem Bios Files Script' er et enkelt scrips som gjør jobben.

Legg inn filene på iso og maskina er oppe å går.

 

Kjører trådstarter vista, win 7 så trenger han kun nøkkel og sertifikat og kan aktivere så mange ganger han vil.Finnes utallige programmer som automatisk tar backup av fila og nøkkel, fil og nøkkel importeres etter reinstall.

 

slmgr -ilc C:\NAME.xrm-ms

slmgr -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

 

Helt vanelig å gjøre slikt på oem maskiner som kommer med mye crapware, kan ikke tro at noe slik skal gå under 'pirat kopiering' heller da samme nøkkel og sertifikat allerede er brukt på maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...