Gå til innhold

Gullfisk er ut, oljekjølt PC er inn


Anbefalte innlegg

Egenskapene til oljen er nok god nok i de aller fleste tilfeller til slikt bruk. Ofte er kjøling en av flere oppgaver til oljeprodukter, brukt i feks bilmotorer, trafostasjoner, hydraulikk osv. Problemet er jo at ikke alle typer er like hensiktsmessig å benytte ut fra at de ineholder tilsetningsstoffer som kan være/er helseskadelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil sterkt anbefale dere å ikke bruker oljer som inneholder hydrogenfosfater. De er helseskadelige i forbindelse med hudkontakt, men gjør at oljen gjerne fungerer optimalt under store temperatursvingninger.

 

Tror jeg ville sett etter kjøleoljer som f.eks brukes til å kjøle bor og sager og slikt. De oljene burde ha riktige egenskaper.

 

 

Lenke til kommentar

Og da betyr det at man bør ha en type olje med en helt nye egenskap hvis man skal bruke det til pc kjøling ?

Da holder det ikke å bruke ren mineralolje på sikt ?

 

Joda - for PC så vil du normalt ha det rent fordi alle de tillegsstoffene du evt. får med på kjøpet er ting som er tross alt designet for noe HELT annet (som parfyme). Ofte er jo eneste måte å få fatt i nok olje til en overkommelig pris å kjøpe et eller annet urelatert produkt (som babyolje typ).

 

Ren olje er nok best for et slik prosjekt. Det sagt så hadde det sikkert vært stoffer du kunne tilsette som kunne vært positive i et PC-prosjekt også - jeg tror bare ikke noen har researchet særlig mye på denne applikasjonen for å lage noe slik middel. Ei heller tror jeg at det noen store eilegenskaper med ren vare som må "fikses" med additives.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...