Gå til innhold

Ta Forbrukslån uten sikkerhet?


sinder18

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har forsikring. Om du ikke har råd, har du heller ikke råd til å ha bil.

Forsikring er noe tull, gidder ikke og betale flere tusen i året for nye eg ikke kommer til og bruke, betale 600 kr i måneden for hva? det er en bil til 2000 kr, ingen som betaler 600 i mnden for en bil til en pris som det, Om forsikring selskapet vill att eg skal ha forsikring så får de komme med bedre tilbud en det. 600 kr i måneden er for dyrt,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt greit å holde tunga rett i munnen når man omtaler bilforsikring. Bilforsikring kan være mye rart: ansvarsforsikring, delkasko, kasko, kasko pluss/best/super/gull(osv).

 

Alle biler som skal kjøres på veien SKAL ha ansvarsforsikring. Dette er et minimum og uten dette vil bilen bli avskiltet, og i en evnt bilulykke vil du kunne bli gjeldsslave i lang, lang tid.

 

Men forsikring er dyrt, ja. Kr 7500 pr år høres ikke så usannsynlig ut for en ung sjåfør med lite bonus. Og det er dessverre en kostnad du er nødt til å ha når du har bil. Har du ikke råd, har du som Blåbær sier ikke råd til å ha bil. Enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tar eg risken og kjører uten forsikring.

 

Men hvor lang tid tar det og få ett Mastercard ifra en bank? søkte på fredag i forige uke har fortsatt ikke fått noe, eneste eg får hver eneste dag er brev om att det er gjort en kredittvurdering av meg og lenger nede står det på hver eneste brev

 

Betalingserfaring / frivillige pantstillelser Intet Negativt registrert. Hva menes med det? Hvor sender dem sånt hele tiden har fått 7 brev om det samme nå, på mandag fekk eg 3 ulike brev om det samme, og hver eneste dag frem til idag har eg fått 1 brev om det. er Mastercard noe alle over 18 år kan få? eller er det noe kunn spesiele mennesker får? har ikke en eneste krone igjen og maten i i kjøkkenent begynner og gå tomt så hvor lang tid tar det og få ett plastik kort? dem i banken sa 3 Arbeids dager, det er gått 5 nå.

Lenke til kommentar

Uten forsikring? WHAT?

 

Aner du hvor tynt an du er hvis du kjører ned noen da? Eller krasjer?

 

Da kan vi begynne å snakke om penge problemer..

 

EDIT: Du får vell ikke skilt heller på bilen uten forsikring vell?

 

kjører eg ned noen så får eg uaktsomt drap uansett og må sitte inne i 5-10 år, og hvis eg krasjer så går det utover meg selv ingen andre om eg ikke har forsikring. Om forsikring selskapet vill att alle skal ha forsikring så får dem komme med bedre tilbud en 700 kr i mnd, Staten tjener nokk penger til og klare og gi dem unge gode tilbud. Men drit i bilen har tenkt og kjøpe en ATV istedenfor, billigere og kjekkere :)

Jo du får skilter på bilen uten forsikring, men du må betale omreg avgift.

 

Men kan du svare på det andre sprsmålet mitt?

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

For det første, ansvarsforsikring er på ingen måte valgfritt. Har du ikke forsikring vil bilen bli begjært avskiltet og vil bli avskiltet så snart rette myndighet ser bilen eller stopper deg i kontroll. Punktum. Det er ikke noe som heter "ja men eg valgte å ikke ha forsikring fordi det er dyrt".

 

For det andre, du bommer litt på hva som kan skje.

 

For å komme helt økonomisk upåvirket ut av et uhell med bilen må du kræsje i deg selv(umulig) eller i noe du eier. Førstnevnte er umulig, sistnevnte er lite sannsynlig.

 

Bare om du kjører ned et skilt så vil du bli økonomisk erstatningsansvarlig for 10-20k. Ødelegger du mer øker kostnaden betraktelig. Husk at når noe blir ødelagt skal det repareres. Mennesker skal innvolveres og slike ting krever ofte mangfoldige timer å fikse opp i, med en timepris på fort 800-1400 kr pr time. I tillegg kommer utstyr/materiell.

 

Og skulle du, eller andre bli skadet, eller drept, vil du bli økonomisk ansvarlig for flere hundre tusen. For trafikkdrepte er regningen fort på flere millioner, om ikke titalls. Og uten forsikring er det du som må dekke dette.

 

Høres det så trivielt ut nå?

 

Når det gjelder kredittkort så er det noe alle over 18 år kan få. De forskjellige kredittutstederene har dog visse krav som de setter selv, som for eks alder(over 23 for eks), fast jobb, minste årslønn, medlemskap osv. Hva som gjelder der du har søkt må du sjekke med de du har søkt hos. Men grunnprinsippet er at de fleste som er over 18 år, ikke har betalingsanmerkninger, lite gjeld og noe fast inntekt får kredittkort.

 

Når du får disse kredittvurderingene så står det der hvem det er som har bedt om vurderingen.

Lenke til kommentar

Jeg ville i allefall ikke ha funnet på å kjørt uten forsikring, det kan bli sinnsykt dyrt..men men ditt valg

 

Det med mastercard, tar vell en ukes tid? Har selv mastercard opptil 5k og jeg er 20, trenger ikke mer eller mindre på dette, passer utmerket når jeg skal ut å reise :)

 

EDIT: var det nomore tenkte på når jeg sa det om forsikring osv.. ville aldri ha funnet på... men on topic så fikk jeg mastercardet mitt når jeg gikk på VGS og 0 inntekt.. :thumbup:

Endret av noobeknife
Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder kredittkort så er det noe alle over 18 år kan få. De forskjellige kredittutstederene har dog visse krav som de setter selv, som for eks alder(over 23 for eks), fast jobb, minste årslønn, medlemskap osv. Hva som gjelder der du har søkt må du sjekke med de du har søkt hos. Men grunnprinsippet er at de fleste som er over 18 år, ikke har betalingsanmerkninger, lite gjeld og noe fast inntekt får kredittkort.

 

Når du får disse kredittvurderingene så står det der hvem det er som har bedt om vurderingen.

 

Fra samme bank, Dnb Nor. Har ikke engang ett bankkonto der ifra.

Har ikke noen gjeld,inkasso eller noen negative ting på min økonomi. og det står jo intet negativt registrert på Kreditvurderingen så det må jo bety att dem ikke fant noe negativt på meg. Så hvorfor får eg aldrig det bankkortet? Har fast jobb og har jobbet siden ungdomskolen så har Gode referanser, gode Cver og Kokk utbildning i VG1 og VG2

Lenke til kommentar

Det tar tid å produsere kort. Det går fort to-tre uker, i tillegg er det noen dager mellom du får koden og kortet.

 

Men vi vet jo ikke hvorfor det tar tid. Ring DnB Nor og prat med de. De er ikke forpliktet til å gi noen kredittkort, så de kan jo ha vurdert det slik at du ikke fikk. Men det vet ikke vi.

Lenke til kommentar

Det tar tid å produsere kort. Det går fort to-tre uker, i tillegg er det noen dager mellom du får koden og kortet.

 

Men vi vet jo ikke hvorfor det tar tid. Ring DnB Nor og prat med de. De er ikke forpliktet til å gi noen kredittkort, så de kan jo ha vurdert det slik at du ikke fikk. Men det vet ikke vi.

 

Eg har ikke søkt etter kreditkort hos DNB Nor, Bruker Sparebanken Vest. og har søkt hos dem, Har ikke mottat noen kreditvurdering ifra sparebanken vest, men 7 brev ifra DNB nor.

Og hvorfor si 3 arbeidsdager om det tar 2-3 uker?

 

Snakket nettop med SPV banken, og dem sa att kortet er sendt og eg sikkert får den engang i neste uke.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Du er jo ikke nødt å låne 10k av familie/venner hvis du bare trenger 2k.

500 fra mor, 500 fra far, 500 fra bestemor, 500 fra bestefar, elns. Forklar situasjonen og spør. 500 kroner er en forholdsvis liten sum å låne vekk.

 

Og hvis du må ta opp lån for å betjene en uforutsett kostnad på 2k, vil du få alvorlige problemer den gangen du kjører inn i den nye BMWen til noen, eller i verste fall kjører over og dreper noen. DA må du nok grundigere til verks enn diskusjon.no for å hjelpe deg ut av den økonomiske knipen din!

Lenke til kommentar

Du er jo ikke nødt å låne 10k av familie/venner hvis du bare trenger 2k.

500 fra mor, 500 fra far, 500 fra bestemor, 500 fra bestefar, elns. Forklar situasjonen og spør. 500 kroner er en forholdsvis liten sum å låne vekk.

 

Og hvis du må ta opp lån for å betjene en uforutsett kostnad på 2k, vil du få alvorlige problemer den gangen du kjører inn i den nye BMWen til noen, eller i verste fall kjører over og dreper noen. DA må du nok grundigere til verks enn diskusjon.no for å hjelpe deg ut av den økonomiske knipen din!

vill ikke låne av mine foreldrer eller familje, di kommer til og låne ut penger til meg om eg spørr, har god kontakt med dem. men vill klare meg selv og slippe og låne av mine foreldrer. så da tar eg ett Lån på noen tusen ifra banken for og slippe dette. og eg har ingen planer og kjøre inn i noen, har Konkurert på Raceing bane i 7 år så har mye erfaring med og kjøre på veien så har veldig stor tro på meg selv på att eg ikke kommer til og krasje.

Lenke til kommentar

Du er jo ikke nødt å låne 10k av familie/venner hvis du bare trenger 2k.

500 fra mor, 500 fra far, 500 fra bestemor, 500 fra bestefar, elns. Forklar situasjonen og spør. 500 kroner er en forholdsvis liten sum å låne vekk.

 

Og hvis du må ta opp lån for å betjene en uforutsett kostnad på 2k, vil du få alvorlige problemer den gangen du kjører inn i den nye BMWen til noen, eller i verste fall kjører over og dreper noen. DA må du nok grundigere til verks enn diskusjon.no for å hjelpe deg ut av den økonomiske knipen din!

vill ikke låne av mine foreldrer eller familje, di kommer til og låne ut penger til meg om eg spørr, har god kontakt med dem. men vill klare meg selv og slippe og låne av mine foreldrer. så da tar eg ett Lån på noen tusen ifra banken for og slippe dette. og eg har ingen planer og kjøre inn i noen, har Konkurert på Raceing bane i 7 år så har mye erfaring med og kjøre på veien så har veldig stor tro på meg selv på att eg ikke kommer til og krasje.

Ta kreditt da, så blir "lånet" bare på 2000.

 

LOLLOL, det er det latterligste jeg noensinne har hørt. Selv om du har stor tro på deg selv fordi du har kjørt kjempefort på en lukket bane betyr det ikke at når du møter storbyen med bilen din kommer ikke en tafatt hipster med indiemusikk på øret til å spasere rett ut foran bilen din så du meier henne ned så hun dør/blir grønnsak.

 

Vi prøver ikke å ta fra deg bilen, men å gi deg en alvorlig hjelp her.

Endret av b0nn3
Lenke til kommentar

Eg har ikke søkt etter kreditkort hos DNB Nor, Bruker Sparebanken Vest. og har søkt hos dem, Har ikke mottat noen kreditvurdering ifra sparebanken vest, men 7 brev ifra DNB nor.

Og hvorfor si 3 arbeidsdager om det tar 2-3 uker?

 

Snakket nettop med SPV banken, og dem sa att kortet er sendt og eg sikkert får den engang i neste uke.

 

DnB administrerer/drifter mange flere kort en de som er direkte under merkevaren DnB, dette alt fra feks Cresco og Naf fordel til div bedriftskort som feks Kiwi Bedriftskort, Spar etc ,(dette på samme måte som at feks kortet som markedsfører som gebyrfri.no er et santader produkt eller LO favør driftes av Entercard.) et kjapp google søk gir deg mer hvis det skulle være interessant.

Det skal forøvrig være lett tilgjengelig hvilken bank/institusjon som står bank kortet.

 

Så siden du får gjennpartsbrev fra et av de 3 kredittopplysnings firma , og ikke har søkt på flere kredittkort en de du nevner, ville jeg tatt forbindelse med enten avsender eller oppdragsgiver (som du finner opplyst på gjenpartsslippen relativt nærme starten av brevet.)

Lenke til kommentar

Du er jo ikke nødt å låne 10k av familie/venner hvis du bare trenger 2k.

500 fra mor, 500 fra far, 500 fra bestemor, 500 fra bestefar, elns. Forklar situasjonen og spør. 500 kroner er en forholdsvis liten sum å låne vekk.

 

Og hvis du må ta opp lån for å betjene en uforutsett kostnad på 2k, vil du få alvorlige problemer den gangen du kjører inn i den nye BMWen til noen, eller i verste fall kjører over og dreper noen. DA må du nok grundigere til verks enn diskusjon.no for å hjelpe deg ut av den økonomiske knipen din!

vill ikke låne av mine foreldrer eller familje, di kommer til og låne ut penger til meg om eg spørr, har god kontakt med dem. men vill klare meg selv og slippe og låne av mine foreldrer. så da tar eg ett Lån på noen tusen ifra banken for og slippe dette. og eg har ingen planer og kjøre inn i noen, har Konkurert på Raceing bane i 7 år så har mye erfaring med og kjøre på veien så har veldig stor tro på meg selv på att eg ikke kommer til og krasje.

Ta kreditt da, så blir "lånet" bare på 2000.

 

LOLLOL, det er det latterligste jeg noensinne har hørt. Selv om du har stor tro på deg selv fordi du har kjørt kjempefort på en lukket bane betyr det ikke at når du møter storbyen med bilen din kommer ikke en tafatt hipster med indiemusikk på øret til å spasere rett ut foran bilen din så du meier henne ned så hun dør/blir grønnsak.

 

Vi prøver ikke å ta fra deg bilen, men å gi deg en alvorlig hjelp her.

 

på en lukket bane? eg konkurete med andre kjører når eg bodde i sverige. vi var ca 10-30 st som racet. og bare fordi eg har kjørt på en raceing bane så betyr det ikke att eg kjører superfort og driter i fartsgrensen. Har Konkurert med Motorcross og offroad sykkel og ATV også. Har kjøpt en bil som eg skal style opp bestile Body kit til den og Nos. Hørt om Miga tuning? og eg bor i en storby og kjører bil i rushtrafikken og det går helt fint, har full kontrol, Drikker ikke alkohol,røyker ikke,snuser ikke, bruker ikke rusmiddler så hjernen min er helt i form

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...