Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør jeg feil?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er en 18 år gammel gutt, aldri hatt kjæreste.

 

Bare for å ha sagt det på forhånd, så er min selvtillitt så på bunnen at jeg tror ikke den kommer lenger ned.

 

Jeg er overvektig, (dog ganske høy, så synes ikke med mye klær på, høhøhø) og ser på dette som et stort problem innenfor damer.

 

Jeg har alltid vært av den typen til å vise godheten i meg, noe som jeg har hørt er feil når det kommer til damer. Man skal vist være "litt badboy". Saken er at jeg får dårlig samvittighet av INGENTING, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Jeg har kanskje vært veldig dumsnill i mange tilfeller, og prøver hele tiden å vise hvor god jeg er. (Altså hvor snill jeg er.)

 

Jeg har mange ganger fått høre ting som dette: (AV jenter)

 

"Du er desidert den snilleste personen jeg har møtt"

"Hvorfor kan ikke alle gutter være som deg?"

"Det er faenmeg rart du aldri har hatt dame!"

"Den som for deg kommer til å være dritheldig!"

 

Men er dette da bare bullshit? For om jeg var så snill som de sier, så er det jo rart dem ikke har gått etter meg. :p

 

Dette har da over lengere tid gjort så jeg ikke tørr å bli forelsket mer, i frykt om at jeg har blitt avvist hver eneste gang.

 

Jeg har funnet ut at fylla (begynte ikke å drikke før jeg ble 18) gjorde meg mye mer køddete, og tydligvis morsommere, og jeg fikk ikke den nervøse / dårlig selvtillitstanken. Men jeg kan jo ikke være full hver gang jeg skal prøve meg på en dame isåfall?

 

Og jeg velger å tro at min overvektighet er en stor grunn til at jeg ikke har fått meg dame enda. Jeg så veldig rar ut før (grunnene kan være konfidensielle da det kan binde meg opp mot hvem jeg er.) men det er fikset nå.) Så jeg prøver febrilsk å slanke meg det jeg kan, i håp om at jeg blir bedre likt på den måten, noe som heller ikke er så lett.

 

 

Så nå retter jeg meg mot dere som har sikkert hatt damer alle mann, hva gjør jeg feil? Vil ikke jenter plutselig ha snille gutter mer?

 

Postet av anonym: a021342699385df89b8c8193b29363c8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At snille gutter ikke får damer er iallfall bare tull. Det kan hende at en "bad boy" har en viss sjarm til å begynne med, men ingen liker noen som later som noe de ikke er. Og det skinner gjennom hver gang.

 

Jeg er dumsnill selv, og kjenner meg godt igjen i det du sier.

 

Først et råd som kan virke litt rart: Jo, til å begynne med kan det være greit å ha en eller to pils i systemet før man skrur på sjarmen. Jeg vet at jeg trengte noe for å slappe av nok til å få flyt på praten iallfall. Men dette er bare til å begynne med. Tror halvparten av mine forhold har vært med damer jeg har møtt på fest/byen/vors.

 

Etterhvert vil du forstå at den nervøsiteten du føler er unødvendig, og du vil før eller siden kunne ignorere den, faktisk kan det hende du vil sette pris på den! For meg har å overkomme slik nervøsitet blitt et slags kick, noe jeg aldri hadde trodd da jeg var 18 år..

 

Og her kommer et sant men kjedelig råd som en "gamling" som meg typisk kommer med: Dette vil ordne seg med tiden. Selvtilliten vil komme når du etterhvert innser hva du har å tilby den andre parten. Ut ifra hva og hvordan du skriver virker du som en ordentlig gutt, og jeg ville ikke ha bekymret meg.

Lenke til kommentar

Det at badboys er mest likt er noe som blir brukt mye i film mener jeg. Jeg tror de fleste vil nok velge en som er snill.

 

Jeg hadde et veldig dårlig selv tillit før, men jeg satt noen enkle regler for meg selv, så gikk det av seg selv.

 

- Hvis andre mennesker ikke liker meg, så er det deres problem og ikke mitt. Jeg skal av ingen grunn sutre over slike mennesker, fordi hvis de er slik vil ikke jeg bli kjent med de.

 

- Jeg gjør så godt jeg kan med å være hyggelig, snill og omtenkelig med / mot andre mennesker, og som alle mennesker sier jeg kanskje ting som var feil, men man kan ikke skru tilbake tiden, og hvis folk mener at enkle feil er utillgivelige så er ikke det mennesker jeg vil bli kjent med.

 

- Jeg skal ikke forvente at mennesker ikke liker meg, jeg skal være klar over at det kan være utfallet, men ikke la det grave meg ned.

 

- Jeg er meg selv slik jeg vil. Hvis jeg skal endre meg, så skal det være av min interesse.

 

Det var sikkert flere "regler" jeg hadde, men de fleste husker jeg ikke. Nå går det bare automatisk uten at jeg må minne meg selv på dette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Begynn å opptre litt mer myndig, er du stor og kraftig så er det lett å trene seg til å være sterk, da tipper jeg sjøltilliten kommer samtidig. Jenter vil gjerne ha gutter som gjør at de føler seg trygge og når du blir oppfattet som snill så passer jo det perfekt inn i dette imaget.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Takk for svar.

 

Marius, takk for ordene. De gir såklart mening at jenter vil ha snille gutter i lengden! Men da må jeg jo bare få starta løpet så det blir noen lengde i det hele tatt først, hehe.. :p

 

Reglene til Narimasu har jeg hørt flere ganger, og jeg må vel kanskje bare lære meg å ta de til meg ordentlig.. Jeg klarer nesten ikke være meg selv til tider ..

 

Fine svar her, må si at det hjelper litt å lese sånt! :)

 

Anskar, jeg burde desverre ikke hardtrene, eller utsettes for veldig høyt blodtrykk/høy puls over lengere tid pga en diagnose. Jeg prøver å trene moderat nå, og det hjelper litt når jeg får se resultater. :)

 

 

Postet av anonym: a021342699385df89b8c8193b29363c8

Lenke til kommentar

Hvis de sier at "den som får deg kommer til å være drit heldig", hvorfor prøver de seg ikke selv?

 

Ofte har ikke den samme 18 år gamle jenta så god selvtillit selv, og det føles langt tryggere å gi et kompliment enn å si noe som viser at en selv er interessert.

 

Bare sett deg inn i denne situasjonen:

 

Du ser ei pen dame på en fest. Du ser at hun får mye oppmerksomhet ifra de rundt henne. Hva føles tryggest, å fortelle henne at hun ligner på den skuespilleren i den serien (vi antar at hun faktisk ligner på en eller anne skuespiller, og at dette er å anse som et kompliment) eller å si noe som viser at du er interessert?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Anskar, jeg burde desverre ikke hardtrene, eller utsettes for veldig høyt blodtrykk/høy puls over lengere tid pga en diagnose. Jeg prøver å trene moderat nå, og det hjelper litt når jeg får se resultater. :)

 

Postet av anonym: a021342699385df89b8c8193b29363c8

Men om du bare har imaget av at du er stor og sterk, er det nok. :)

Lenke til kommentar

Hvis de sier at "den som får deg kommer til å være drit heldig", hvorfor prøver de seg ikke selv?

 

Ofte har ikke den samme 18 år gamle jenta så god selvtillit selv, og det føles langt tryggere å gi et kompliment enn å si noe som viser at en selv er interessert.

 

Bare sett deg inn i denne situasjonen:

 

Du ser ei pen dame på en fest. Du ser at hun får mye oppmerksomhet ifra de rundt henne. Hva føles tryggest, å fortelle henne at hun ligner på den skuespilleren i den serien (vi antar at hun faktisk ligner på en eller anne skuespiller, og at dette er å anse som et kompliment) eller å si noe som viser at du er interessert?

 

Jeg hadde bøyd hun over og spanka rumpa hennes. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...