Gå til innhold

Nytt systemkamera - Olympus E-PL1 eller Samsung NX100?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe nytt kamera, og vil prøve hybridkamera da speilrefleks blir veldig tungvint å dra med rundt omkring for meg. Jeg har søkt litt rundt og lest om de forskjellige kameraene, og jeg har sett spesielt på Samsung NX100 og Olympus E-PL1. Noen som har noe erfaring med de to kameraene, som kan gi noen anbefaling, fordeler og ulemper med dem etc? Eventuelt et annet kamera, men helst ikke over 2500 kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-PL1 gir gode resultat rett fra kamera i JPEG. Bedre enn NX100 . Du slipper en del etterbehandling. Dersom du foretrekker RAW har NX100 ca. 20% større areal på bildebrikken med dito potensiale for bedre bilder...

E-PL2 kan du få ny til ca 3600,- Dette har bildekvaliteten til E-PL1, men er raskere og bedre på alt annet....

E-PL1 gir nok mest for pengene. Spesielt om du skaffer deg Panasonic 20mm/f:1.7... :thumbup:

Lenke til kommentar

E-PL1 gir gode resultat rett fra kamera i JPEG. Bedre enn NX100 . Du slipper en del etterbehandling. Dersom du foretrekker RAW har NX100 ca. 20% større areal på bildebrikken med dito potensiale for bedre bilder...

NX100, med APS-C crop, har 62% større sensorareal, ikke 20% - betyr på papiret ca. 2/3 blendertrinn mindre støy.

 

Som alltid - dra i butikken og kjenn på husene - hvilket du får godfølelsen for. Alle kandidatene er "gode". Sjekk også Sony NEX og Panasonic-hus. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...