Gå til innhold

[Løst] Sjansene mine til å slippe?


weenerhole

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg er 18 år gammel, gutt. Skal på sesjon 2 til torsdag og lurer på en ting.

 

Jeg har virkelig ikke lyst til å komme inn. Jeg vil ikke bruke 1 år i militæret, og har veldig lyst til å gå på en skole i nærheten.

 

Jeg skrev på sesjon 1 at jeg ikke hadde lyst, men ble likevel kalt inn på sesjon 2, greit nok.

 

Jeg er i latterlig form, er 190 høy og veier 135kg. Tjukk, altså!

 

Jeg bare lurer på hva sjansene mine til å slippe er? Jeg har ikke lyst å komme med masse pasifist drit og ljug for å slippe. Skal si det som det er, at jeg ikke er motivert og vil gjøre andre ting.

 

Går og er nervøs for dagen i tilfelle jeg kommer inn...

 

Lurer også på om de fysiske testen blir gjort mens andre som også er på sesjon er nærmest tilskuere, eller om man gjør det alene med en person der?

 

Thoughts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du ikke lyst?

 

Er det fordi du sier at du er tjukk?

Vil du kanskje ikke bli en hunk i god form? Synes du burde bare prøve.

 

Jeg har tenkt nøye igjennom det, og jeg vil rett og slett ikke dra dit og være der et år.

Jeg vil mye heller bli hjemme, gå på den skolen jeg vil og komme i gang med livet.

 

Jeg er også sosialt tilbakestående, så ville endt opp som en loner i militæret.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Når skal jeg si "jeg har ikke lyst"? Er det på slutten når du snakker med en offisér? Når får jeg sjansen til å si ifra at jeg virkelig ikke har lyst?

Endret av weenerhole
Lenke til kommentar

Du greier ikke ende opp som en loner i militæret, tilnærmet umulig når dere bor så tett.

Når det gjelder at du er kjukk og feit og i dårlig form så er ikke det noen hindring, mange ganske feite som kommer inn i militæret, både frivillig og tvang.

 

Men om du ikke vil inn så gjør som de over har sagt, og stryk på helsetestene.

Lenke til kommentar

Du greier ikke ende opp som en loner i militæret, tilnærmet umulig når dere bor så tett.

Når det gjelder at du er kjukk og feit og i dårlig form så er ikke det noen hindring, mange ganske feite som kommer inn i militæret, både frivillig og tvang.

 

Men om du ikke vil inn så gjør som de over har sagt, og stryk på helsetestene.

 

Helsetestene? Er det snakk om friskhet, osv, eller fysiske tester?

Når det kommer til helse er jeg frisk som en fisk. Tjukk og i dårlig form, men 0 problemer med kroppen ellers.

Når det kommer til fysisk styrke, tar jeg max 3 push-ups ;D

Lenke til kommentar

Tenker på helse, ikke fysikk.

F.eks hørsel, syn osv.

 

Når det gjelder fysikk har de fleste avdelinger ikke noen spesifikke krav.

 

Litt nedsatt hørsel på ene øret, ellers er alt bedre enn bra. -.-'

 

Når det gjelder de fysiske testene, hva innebærer de?

 

Og står man en stor gjeng i kø og gjennomgår testene en etter en, mens alle ser på deg?

Lenke til kommentar

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis du bare forsetter skole gang, og har skole plass det året du får innkalling så kan du bare søke utsettelse. Selvfølgelig kan du få innkalling igjen når du er ferdig med utdannelsen, noe jeg har fått nå av en alder av 21.

 

Virker som du er litt flau over dine fysiske prestasjoner. Men dette kan jo ha forandret seg på 3år. Du kan jo alltid begynne å slanke deg litt :)

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

 

Styrketestene blir vel gjort etter du har kommet inn i rekrutten, mens de fysiske testene (hørsel, syn, blodprøver) blir tatt under innrullering (De 1-3 første dagene).

 

"De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen."

 

Dette var en dårlig spøk håper jeg?

Lenke til kommentar

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

 

Styrketestene blir vel gjort etter du har kommet inn i rekrutten, mens de fysiske testene (hørsel, syn, blodprøver) blir tatt under innrullering (De 1-3 første dagene).

 

"De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen."

 

Dette var en dårlig spøk håper jeg?

 

Rekrutten? Beklager at jeg spør, har ingen peiling når det kommer til dette.

 

Får man ikke styrketester på Sesjon 2?

 

Jeg lurer på om man må ta disse styrketestene forran alle de andre som er der, så de lett får med seg hva du driver med.

Lenke til kommentar

Jeg kommer dit.

 

Får latterlige resultater på alt fysisk, ikke med vilje.

Skårer sikkert vanlig på de teoretiske testene.

Lege besøket går vel normalt.

Og så sier jeg til offiseren man får prate med, at jeg virkelig ikke har lyst til å komme inn, med mindre jeg burde si ifra et annet sted?

 

Tror dere jeg får slippe?

Lenke til kommentar

Jeg kommer dit.

 

Får latterlige resultater på alt fysisk, ikke med vilje.

Skårer sikkert vanlig på de teoretiske testene.

Lege besøket går vel normalt.

Og så sier jeg til offiseren man får prate med, at jeg virkelig ikke har lyst til å komme inn, med mindre jeg burde si ifra et annet sted?

 

Tror dere jeg får slippe?

 

Legen kommer til å spørre deg om du er motivert.. og det er da du må svare at du ikke er motivert og at du heller vil satse på studier. Da går det nok greit. :) For bare noen år tilbake var det vanskelig - nesten umulig - å slippe unna førstegangstjeneste, heldigvis er det ikke sånn lengre. Bare si til legen din at du ikke er motivert i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg kommer dit.

 

Får latterlige resultater på alt fysisk, ikke med vilje.

Skårer sikkert vanlig på de teoretiske testene.

Lege besøket går vel normalt.

Og så sier jeg til offiseren man får prate med, at jeg virkelig ikke har lyst til å komme inn, med mindre jeg burde si ifra et annet sted?

 

Tror dere jeg får slippe?

 

Legen kommer til å spørre deg om du er motivert.. og det er da du må svare at du ikke er motivert og at du heller vil satse på studier. Da går det nok greit. :) For bare noen år tilbake var det vanskelig - nesten umulig - å slippe unna førstegangstjeneste, heldigvis er det ikke sånn lengre. Bare si til legen din at du ikke er motivert i det hele tatt.

 

Greit, takk for hjelpen alle sammen, setter pris på det. :-)

Lenke til kommentar

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

 

Styrketestene blir vel gjort etter du har kommet inn i rekrutten, mens de fysiske testene (hørsel, syn, blodprøver) blir tatt under innrullering (De 1-3 første dagene).

 

"De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen."

 

Dette var en dårlig spøk håper jeg?

 

Rekrutten? Beklager at jeg spør, har ingen peiling når det kommer til dette.

 

Får man ikke styrketester på Sesjon 2?

 

Jeg lurer på om man må ta disse styrketestene forran alle de andre som er der, så de lett får med seg hva du driver med.

 

Altså sesjon del 2 er jo innrykket, der du snakker med lege, tar diverse helse-tester.

Så i løpet av rekrutten (Som varer i 8(?) uker) skal du gjennom tester.

 

Det er vel ganske forskjellig fra gren til gren hvordan dette foregår, men såvidt jeg vet er det slik at når DU tar din del av styrketesten (push-ups, situps, hang-ups) driver de andre rekruttene med sine tester imens. Det går på rundgang, på flere poster. MEN, dersom noen skulle stå å se på deg, er det kun for å motivere deg og kun gi deg gode ord.

Da tiden kommer for å ta testene har dere allerede vært på rom 2-3 uker sammen og blitt veldig godt kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...