Gå til innhold

Kjøp av Elektrisk Piano


mr_ged

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger et elektrisk piano som gir god lyd og koster rundt 1000 kroner og som jeg kan ha plass til å putte vekk under sofaen min når jeg ikke behøver det.

Jeg er redd for at du må gange den prisen med minst 3 for å få selv et brukt et. Mer hvis du vil god lyd og godt anslag.

 

For tusen kroner kan du få et gammelt akustisk piano om du henter det selv og ikke er så nøye på hvilken stand det er i, men det er jo heller vanskelig å putte under sofaen...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Jeg er redd for at du må gange den prisen med minst 3 for å få selv et brukt et. Mer hvis du vil god lyd og godt anslag.

 

For tusen kroner kan du få et gammelt akustisk piano om du henter det selv og ikke er så nøye på hvilken stand det er i, men det er jo heller vanskelig å putte under sofaen...

 

Geir :)

 

Meh, jeg synes jeg sa det bedre :thumbup:

 

 

 

Jeg tenkte at jeg skullelegge til at du kan forsøke å finne noe brukt du klarer å leve med inntil videre..

Lenke til kommentar

Dette er minimum sånn ca: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31373618

 

jeg ville uansett heller kjøpt nytt. Det skjer stadig forbedringer på lydkvaliteten og latency på mer kompliserte lyder.

 

Dette er eldre og er kanskje verdt 2000-2500 kroner, er kanskje verdt et forsøk å prute: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31384631

 

Ellers har du ordentlig piano her til 300 kroner:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=31550486

Endret av festen
Lenke til kommentar

Nå er "god lyd" selvsagt subjektivt. Husk at høyttalerne er et viktig ledd i kjeden. Jeg kjører til daglig pianoet mitt gjennom høyttalerne til Tyros'en, og det er på ingen måte optimalt, selv om det slett ikke er dårlige høyttalere. (Jeg gjør det for å slippe å slå på studioet og de store monitorene.) "Akustiske" pianolyder er spesielt krevende å gjengi.

 

Vi har et "stue-elpiano" oppe i nettopp stuen, og der er det merkbart at plasseringen er viktig. Siden høttalerne sitter bakpå, blir lyden dump når pianoet står mot en vegg. (Slik det som regel er mest praktisk å plassere et piano i en stue.)

 

Men nå er trådstarter på et budsjett, og da blir det nødvendigvis et kompromiss på flere områder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Man kan unngå problematikken med dårligh høytalere dersom han har gode høretelefoner. Det kan jo egentlig ikke ses på som en ekstrautgift siden gode høretelefoner kan brukes på mer enn bare pianoet :thumbup:

 

Mitt piano har heller ingen gode høytalere, men relativt god lyd gjennom mine høretelefoner. Samtidig får man en annen klang når lyden spretter i fra vegger osv, som jeg savner når jeg spiller med høretelefoner. Faktisk så foretrekker jeg å spille på mors gamle akustiske piano, men det er vel en smakssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...