Gå til innhold

BK: Trollfjorden


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... generell kritikk bare egentlig.

 

Jeg synes så absolutt ikke båten bør "klippes" bort da den på en måte veier opp for det store fjellet til høyre. Dessuten så skaper det en slags dybde i motivet og ha med en forgrund, som i dette tillfellet er en båt.

 

Når det gjelder skjev horisont skal jeg være enig med deg. Jeg tror proposjonene i bildet har spilt meg et puss her :)

 

Takker for kritikk!

Lenke til kommentar

Teknisk: For hard kontrast og for mettede farger for min smak. Ser ut som du har dratt litt hardt i recovery/fill light-spakene for å få frem himmelen, noe som gir et omriss rundt fjellene i overgangen mellom himmel og fjell. Litt skjev horisont som nevnt over.

 

Estetisk: Jeg forstår at du forsøker å lage en dybde i bildet ved å plassere båten i forgrunnen, men jeg synes man ser for lite av båten til at den blir interessant som forgrunn. I dette tilfellet ville jeg beskåret den bort eller hatt med mer av båten. Ellers et fint bilde.

Lenke til kommentar

Her er det en ekstrem kontrast som ødelegger bildet. Man ser tydelig omriss rundt fjellene og det er ikke særlig pent.

 

Og denne båten hadde kanskje ikke vært så ille hvis du hadde croppa det enda mer og fått en dybde med at du skal med båten helt innerst i fjorden. Ikke slik som nå som det ser ut som om det ligger stille og båten ødelegger komposisjonen.

 

Du har hentet frem veldig mye farge og lys i himmelen men helt glem havet og fjellsidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...