Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som stadig slår seg av


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i det siste hatt litt problemer med min HP Pavilion dv6825eo, ved at den til stadighet slår seg plutselig av. :( Selv mistenker jeg kanskje at PCen kan være overopphetet, siden den virker noe varm. I tillegg må jeg vente i ca. 5 minutter før jeg kan slå den på igjen. Eller den vil liksom ikke starte før at det har gått rundt 5 minutter. Etter at den har startet på igjen kan den fungere bra i flere timer uten at den slår seg av. Jeg har også nylig skiftet batteri på grunn av at mitt gamle batteri ble ødelagt (overladning). Problemene startet like før jeg skiftet batteri, men den slår seg oftere og oftere av nå i forhold til tidligere. Noen som har opplevd noe liknende og kan fortelle hva dette skyldes? PCen er vel snart 4 år og jeg er veldig redd at PCen en dag ikke vil starte i det hele tatt (har en del spill og diverse). Har ellers ikke skiftet eller hatt noen andre problemer med den. Håper noen kan fortelle hva dette skyldes og om eventuelt liknende tilfeller. På forhånd takk!

 

Mvh

Pusa24Girl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har i det siste hatt litt problemer med min HP Pavilion dv6825eo, ved at den til stadighet slår seg plutselig av. :( Selv mistenker jeg kanskje at PCen kan være overopphetet, siden den virker noe varm. I tillegg må jeg vente i ca. 5 minutter før jeg kan slå den på igjen. Eller den vil liksom ikke starte før at det har gått rundt 5 minutter. Etter at den har startet på igjen kan den fungere bra i flere timer uten at den slår seg av. Jeg har også nylig skiftet batteri på grunn av at mitt gamle batteri ble ødelagt (overladning). Problemene startet like før jeg skiftet batteri, men den slår seg oftere og oftere av nå i forhold til tidligere. Noen som har opplevd noe liknende og kan fortelle hva dette skyldes? PCen er vel snart 4 år og jeg er veldig redd at PCen en dag ikke vil starte i det hele tatt (har en del spill og diverse). Har ellers ikke skiftet eller hatt noen andre problemer med den. Håper noen kan fortelle hva dette skyldes og om eventuelt liknende tilfeller. På forhånd takk!

 

Mvh

Pusa24Girl

 

For ett sammentreff!!!

Jeg har akkuratt samme pc som deg og har hatt akkuratt samme problem!

jeg fant til slutt ut at det skyldes overoppheting, jeg løste det med å kjøpe noe lignende dette:

http://www.qualistore.no/images/pc/pc_vifte_1800rpm_2_250x188.png

 

dette er en plate med to vifter inni som du legger pc'en oppå sonn at det fungerer som en vifte unnenifra, jeg begynte å bruke dette etter at jeg fant ut at å bruke bok ikke fungerte ... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...