Gå til innhold

Hva trenger jeg for og koble 9700 NP på tv'en??


Frituno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du mangler er en kabel med minijack (3.5mm.) til 2 stk. phono, hvis du ønsker lyd da. S-video kabel gir deg bare bilde.

Når det gjelder software, så har du den allerede. Ta en titt på "Egenskaper for skjerm" --> "Innstillinger" --> "Avansert" osv.

Der finner du det du trenger. :)

Lenke til kommentar
Jeg har s-video kabel.
men hvordan får jeg bilde på skjermen når jeg spiller av en film på pc'en? Skal jeg gå inn på scart kanale på tv'en??

Hvis du bare har s-videokabel, må du ha s-videoinngang på TV. Eller så må du ha en scartovergang og TV må støtte s-video på scart. Du må velge riktig scartinngang (hvis TV bare har en scart støtter den sansynligvis ikke s-video).

TV-utgang må stå i PAL.

For å vise film må vanligvis TV være "primary display"/hovedskjerm e.l.

Lenke til kommentar
Jeg har s-video i tv'en! Ledningen står i den nå! Men jeg finner ikke bilde på tv'en!! skal jeg søke etter den??

Du må velge riktig inngang. AV3/EXT3/E3/CAMERA eller hva den heter på din TV. Så må du vanligvis restarte PC-en og aktivere TV-out i egenskaper for skjerm.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke akkurat den modellen fra Sony. Du har en knapp på fjernkontrollen for å velge scartinnganger (kan hete AV eller merket mer rektangel med pil i siden). TV har 4 scart, da må du kanskje trykke 5 ganger på knappen og får indikasjon på skjermen: EXT5S, AV5S, s-video eller kanskje front eller side (avhengig av hvor kontakten sitter). Hvis ikke dette funker, kan det være et av de første valg i menyen på TV. Hvis dette heller ikke hjelper, må du nok slå opp i bruksanvisningen og lese litt.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar!!

Har sjekket alle scart kanalene mine!!

Men må jeg spille en film samtidig som jeg går igjennom scart kanlene mine eller skal rett og slett skjerm bildet fra tv'en komme opp på tv'en!

 

Hele skjermbildet kommer opp på tv-en, men for at det skal komme må du aktivere tv-ut på pc-en. Se innlegget mitt litt lengre oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...