Gå til innhold

Trenger veiledning til kjøp av bærbar pc (student)


Anbefalte innlegg

Godtfolk! Da har min trofaste Hp Pavilion dv2000 etter flere år med misbruk blitt så deprimert at den ikke klarer å ta til seg mer energi, og spiller dermed på siste vers. (ladedingsen i pcen e dau)

 

Derfor er jeg på jakt etter en ny pc som kan misbrukes og tilfredsstille mine behov som fattig student. Jeg vet at dere der ute besitter store kunnskaper og håper derfor på hjelp.

 

Jeg stiller et par krav dog rundt pcen:

 

- Må være bærbar, og ha en skjerm rundt 14-15'

- Må ha CD/DVD-rom.

- God, men også billig for en hardt presset og ulykkelig student.

- Må kunne kjøre Photoshop og middels avansert videoredigeringsprogram

 

 

På forhånd tusen takk for all veiledning og hjelp :)

Endret av Melkesjokoladen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare laderen som er ødelagt ?

Da ville jeg i tilfelle ha sjekket om det gikk an å finne en slik til en rimelig penge på eBay f.eks. Iallefall om PC'en ellers er grei nok.

 

Her f.eks. :

 

http://www.ebay.com/itm/Ac-Adapter-Charger-for-For-HP-Pavilion-dv2000-dv4000-dv9000-Quick-Premium-/300617704516?pt=Laptop_Adapters_Chargers&hash=item45fe362444

 

Edit : Kanskje var det batteriet i seg selv som var ødelagt forresten ?

 

Her da i tilfelle :

 

http://www.ebay.com/itm/Battery-For-HP-COMPAQ-Pavilion-DV6000-DV2000-V3000-V600-/270741359019?pt=AU_Laptop_Accessories&hash=item3f097149ab

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem med disse maskinene, det eneste de mangler er dedikert grafikk for spill.

De har siste generasjon Sandy Bridge cpuer og skal være kraftige til normale oppgaver.

Litt avhengig av hva slags type videoredigering du kjører så kan det være at du ville vært tjent med mer minne(8-16gb) enn det som er standard, men det kan du vel oppgradere når du bestiller maskinen.

Lenke til kommentar

jeg har en 5750g med i5 2410m og GF540m og kan anbefale den når jeg kjøpte den før sommern kosta den meg 5000. regner med du klarer å finne en usb3 utgave for ca samme pris i dag.

edit:

bra ting.

numpad

stillegående - kan kjøres passiv om du gjør innstillinger i kontrollpanel i windows.

ok batteritid. ca 3 timer bruk.

kan spilles på. deus ex HR gikk fint å runde med ganske høy grafikk.

 

ikke bra.

skjermen - dårlig oppløsning i forhånd til størrelse - dårlig innsyn.

høy temperatur på pga lav viftehastighet (passiv om du vill) ca 90-100c ved spilling.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Er det bare laderen som er ødelagt ?

Da ville jeg i tilfelle ha sjekket om det gikk an å finne en slik til en rimelig penge på eBay f.eks. Iallefall om PC'en ellers er grei nok.

 

Her f.eks. :

 

http://www.ebay.com/itm/Ac-Adapter-Charger-for-For-HP-Pavilion-dv2000-dv4000-dv9000-Quick-Premium-/300617704516?pt=Laptop_Adapters_Chargers&hash=item45fe362444

 

Edit : Kanskje var det batteriet i seg selv som var ødelagt forresten ?

 

Her da i tilfelle :

 

http://www.ebay.com/itm/Battery-For-HP-COMPAQ-Pavilion-DV6000-DV2000-V3000-V600-/270741359019?pt=AU_Laptop_Accessories&hash=item3f097149ab

 

Takk for tips. Regner med at det ikke er laderen som er gåen(har skiftet den før), men at det er den dingsebomsen som "tar imot" strømmen i pcen som er kaputt. (Fantastisk flott beskrivelse, tydelig at jeg ikke har særlig kunnskaper om pcer etc.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har en 5750g med i5 2410m og GF540m og kan anbefale den når jeg kjøpte den før sommern kosta den meg 5000. regner med du klarer å finne en usb3 utgave for ca samme pris i dag.

edit:

bra ting.

numpad

 

 

Hva er så bra med numpad? Synes egentlig det ikke hører til på en bærbar pc?

 

Andre forslag til PC? Har ikke helt fått fingen ut av ræven enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...