Gå til innhold

«Hei, hei!»


Anskar

Anbefalte innlegg

Her forleden dag da jeg var inn til byen for å handle, kom jeg til å glemme løk, jeg har aldri skrevne huskelister med meg, bare i hodet. Men så tenkte jeg at jeg kunne se innom innvandrerbutikken på vei hjem, jeg måtte jo gå forbi den uansett, og de butikkene er ofte flinke på frukt og grønt.

Og min antakelse slo til, de hadde både vanlig løk, rødløk og sjalottløk, alt i løs vekt. Og på nederste hylle oppdaget jeg hele sekker med løk, jeg spurte en som fylte på varer hva de kostet, og han svarte kjapt: 50 kroner.

50 kr for en hel sekk var en gavepakke til meg som må ha løk til omtrent all middagsmat, jeg grep tak i ene sekken og gikk mot kassen, der det var lang kø.

Mens han som sto i kassen ennå ekspederte kunden foran meg, tok han en bærepose og gjorde tegn til meg om å komme med løksekken min. Og han hadde sekken oppi mens han tok imot betaling fra kunden foran.

Det er nesten seks kilo, sa han og smilte, i det kunden foran gikk, og tok imot femtilappen min. Han gjorde seg altså umaken med å snakke til meg, der jeg normalt er vant til det forhåndsprogramerte Hei, hei!, fra Ica og Rema og Bunnpris og ... de vet heller aldri hva en vare koster når du spør dem, må først spørre tre-fire andre medarbeidere, eller må lete i tilbudsavisa to-tre minutter før de har noe svar å gi.

Den dagen gikk jeg fornøyd hjem fra min handlerunde i Midtbyen.

Jeg er kanskje ikke så veldig velvillig inntilt overfor innvandrere, jeg synes kanskje det er blitt litt vel mange av dem, men på kundebehandling har nordmenn mye å lære av dem, uten tvil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg er kanskje ikke så veldig velvillig inntilt overfor innvandrere, jeg synes kanskje det er blitt litt vel mange av dem."

 

Jeg vil tro det er mange som tenker sånn, inkludert meg selv. Anyways, de høfligste/mest utadvendte personene jeg har snakket med er utlendinger(ikke utlendinger som i svensker eller tyskere, men du skjønner hva jeg mener :p ).

Lenke til kommentar

"Jeg er kanskje ikke så veldig velvillig inntilt overfor innvandrere, jeg synes kanskje det er blitt litt vel mange av dem."

 

Jeg vil tro det er mange som tenker sånn, inkludert meg selv. Anyways, de høfligste/mest utadvendte personene jeg har snakket med er utlendinger(ikke utlendinger som i svensker eller tyskere, men du skjønner hva jeg mener :p ).

Joda. Men også tyskere er jevnt over høflige, rekker fram handa titt og ofte. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har det samme inntrykket av min lokale invandrersjappe. Er det lang kø kommer de rundt med druer på fat til ungene, og det står alltid en i hver kasse og pakker.

 

Rimeligere enn ICA er de også. (på frukt og grønt) - Og i følge herremannen som driver sjappa er det daglig å kjøper alle frukten/grønnsakene på Økern.

 

Koselige, kjappe, rimelige og Winning i forhold til ICA ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...