Gå til innhold

Ny Gaming PC, Trenger Hjelp Til Oppsett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørmål om oppsett osv, jeg har ikke kjøpt ny PC på lenge nå og vet ikke hva som er bra lenger, skjermkort osv. Kunne dere hjulpet meg å sette opp en grei pc til max 15-20,000?

 

1. Tenker at PCen skal holde en stund og ikke kjøpe ny PC hvert år, eller er det bedre å kjøpe en PC til rundt 10,000 også får du kjøpt en bedre pc til samme prisen neste år? Eller hva er best egentlig, har egentlig greit med økonomi så det skulle ikke egentlig bli noe stort problem, men sett på utviklingen de siste årene har det vært bedre å bare kjøpe en pc til ~10,000 eller ta litt i å bruke mer penger? (Vil egentlig ha best mulig spillopplevelse av Battlefield 3, så regner meg jeg vil guffe på litt men max 15-20k)

 

2. Tenker å kjøre eyefinity med 3 skjermer, får man egentlig bredere innsynvinkel i selve spillet, alt fra bilspill til fps?

 

3. Har undersøkt litt selv og sett fram til 2 grafikk kort Nvidia sin GTX 590 eller AMD sin 6950 eller 6970 (eller hvilken av de kortene som ligger på høyde med 590). Eller er det mye bedre å bare kjøpe 2 stk 580 GTX og sette dem i sli, eller heller bare guffe på og sette 2 stk 590 GTX, hvor stor er forskjellen mellom fps på disse kortene?

 

4. Om dere nå skulle sette opp et oppsett med spørsmålene over, hvilken type hardware ville bli flaskehals, hva må jeg regne med å bruke mest penger på? prosessor eller skjermkort eller noe annet?

 

5. Om dere virkelig hadde vært så snill å svart på overnevnte spørsmål, hadde dere da giddet å lage et enkelt oppsett med deler med budsjett som på spørsmål nummer 1?

 

Hadde satt stor pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Du får best ytelse på sikt av å kjøpe en til 10 000 nå og oppgradere med 10 000 om ~2 år.

 

2) Du får en bredere synsvinkel, dersom spillet støtter oppløsninga og har mulighet for så bredt innsyn.

 

3) Ikke gå for Gtx 590. Drivertrøbbel, og kretser som brenner seg om man prøver å overclocke. I tillegg til lav ytelse per krone, og mye bråk. Dersom du har råd, gå for to av de andre: 6950, 6970 eller GTX 580.

 

4) Hvis man setter opp et godt oppsett vil ingenting være nevneverdig flaskehals. Du skal bruke mest penger på skjermkort. Soleklart mest penger for skjermkort. Dobbelt så eller mer av hva prosessorer koster.. Eks:

 

CPU: i5 2500k ~1600 kr

GPU: HD 6970 x2 ~5000 kr

 

5) Har ikke tid :) Men oppsett som dette er blitt satt opp minst 100 ganger tidligere på dette forumet, så hvis du leter i omtrent 2 minutter her vil du finne noen med akkurat det samme spørsmålet som deg, som har fått svar.

 

Happy hunting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I et eyefinity-oppsett er alltid skjermkortene flaskehals. Du kan smelle inn fire GTX 580 og fortsatt ha en flaskehals fra skjermkort. AMD-kort er veien å gå når du skal kjøre eyefinity, de er rett og slett mye bedre til dette.

BF3 vil ikke gå på Ultra grafikk i eyefinity, men high burde være rimelig oppnåelig med 2x6970.

Du kommer garantert til å punge mest ut på skjermkort. Jeg vil ikke anbefale å gå for mer enn to skjermkort i første omgang.

 

Emnetittelen kunne også vært mer informativ:

"BF3, eyefinity, 10-15K"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...