Gå til innhold

behagelig trance/electronica


cheese doodles

Anbefalte innlegg

Dette ble for trancete for meg, Deadumau5 har jeg allerede, det er bra, men det er ikke den typen musikk jeg er ute etter nå.

 

Ingenting som heter electronica sier du? Jeg snakker a la Röyksopp, Ugress, RJD2, Daft Punk.

 

Liker også trip-hop, downtempo og chill-out, som også ligger under electronic music, hvis noen har anbefalinger?

Elektronika er en paraplybetegnelse for all elektronisk musikk. Akkurat som "musikk" er en betegnelse for musikk. Man kan ikke si: Jeg hører på musikk, eller "si en elektronika-sang", fordi det er så mye under disse sjangrene.

 

Daft Punk går under undersjangeren french house, og er en helt annen sjanger enn Röyksopp som er synth-/electropop.

Endret av Eksboks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+874564

Triphop kan jeg anbefale Massive Attack, jeg er litt motstrøms og foretrekker albumene Protection og Blue Lines, mens mange sverger til Mezzanine. Det er vel sånn sett allmenn enighet om at alle tre er bra greier.

 

Chillout kan jeg anbefale albumet A Strangely Isolated Place av Ulrich Schnauss, og især låten Monday - Paracetamol, som jeg mener hører til i enhver electronicaelskers favorittliste.

 

Lindstrøm er en artist som gir ut en god del bra greier, og han har nærmest definert en egen sjanger innenfor elektronisk musikk, såkalt space-disco. Ikke verst for en dude fra Stavangerområdet. Sjekk ut låtene I feel space, Another Station og A long way home. Jeg er ganske sikker på at du vil like det... ;)

 

Xploding Plastix: Liker du Ugress er jeg ganske sikker på at du vil like XP. Det gir litt av samme feelingen, men er en tanke mer jazzy og surreale rytmer. Førstealbumet er en av mine favorittcder all time. Har hørt på den gjennom nesten 10 år, og har omtrent samme entusiasmen :)

 

Andre ting:

Gotan Project og platen La Revancha Del Tango: Tango-chillout

Propellerheads: Bigbeatsjangeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...