Gå til innhold

billigeste bil forsikring


kompliserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Jeg forsikrer bilen min gjennom Terra.

De har ingen nettkalkulator, så jeg måtte sende noen mail fram og tilbake, men fikk tilslutt et bra tilbud.

De la seg på ca. halvparten av det Storebrand, IF, Gjensidige, og de andre større skulle ha...

De sistnevnte skulle ha ca. 20-25k i året.

Terra har jeg for 12.

(delkasko!)

Endret av Slettet+981723478
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tips:

hvert år sender du en forespørsel til flere selskaper om forsikring. Også det selskapet du har idag, da de vil sannsynlighvis sette opp prisen de ga deg for ett år siden. Og så er det bare å starte å si "selskap x kan gi meg en pris på xxx, kan du slå den?" hvis ja, vurder. Hvis nei, adjø.

 

Man sparer mange tusenlapper ved å gjøre noe slikt. Og skulle man virkelig like "prutesituasjonen" kan man sikkert presse ned en tusenlapp til. Men da må en bruke litt tid frem og tilbake. Det gidder jeg ikke nå, men epost sendes hvert eneste år.

 

Og, nettkalkulatorer har en tendens til å finne "gode" priser for selskapet. Ring/mail heller med en person som kan slå av og forstå forhandlinger.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Var vel et forsøk på radioen for en del måneder siden hvor en 18 åring skulle forsikre den splitter nye posche cayenne til familien. Bilen kostet vel 450 000 og det var kun ett forsikringsselskap som gikk med på å forsikre den og de skulle ha 500 000 i året.

 

Så kommer veldig an på både bil, fører (kjønn, alder, bosted, tidligere bemerkninger), eier og type forsikring.

Lenke til kommentar

Jernbanepersonalets Forsikring har jeg alltid hørt at er veldig gunstige på forsikring, har selv forsikringen min her, å det var ganske mange tusen kroner å spare! Mine foreldre har også fått flere telefon selgere som vil selge sine "rimelige forsikringer" men når dem har blitt fortalt at allerede har forsikring i JBF så har svaret ofte vært at dem rett og slett bare ønsker oss en fin dag videre, da de ikke klarer å matche tilbudet(sakt fra deres munn).

 

Men det er ikke alle som for forsikring hos dem da, KRAV:

Ansatte og pensjonister i jernbanedefinert virksomhet, deres barn og barnebarn kan få gunstige bank- og forsikringstilbud i sitt eget finanskonsern

 

Kilde: https://www.jbf.no/Forsikring/Om-oss/Kort-om-oss/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...