Gå til innhold

Skoleprosjekt - treningsapparat. Kunne du hjulpet meg med å svare på noen spørsmål?


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Jeg tar for tiden et fag på skolen som handler om produktutvikling, og holder på med en rapport der jeg skal utvikle et produkt.

I den sammenheng skal vi ha gjort en liten spørreundersøkelse, og jeg ville ha satt enormt stor pris på om du kunne tatt deg tid til å svare på denne tråden.

 

Produktet jeg skal utvikle er et treningsapparat til hjemmebruk, som skal fokusere på trening av områdene rundt skuldrene.

Dette er fordi disse muskelgruppene er et område der arbeidsrelaterte helseproblemer forekommer hyppigst, og trening av disse muskelgruppene kan virke forebyggende.

 

Her følger noen produktegenskaper med beskrivelse, som jeg håper du kunne tenke deg å gi karakterer ettersom hvor viktig du synes de er, hvis du skulle ha kjøpt produktet.

 

(6=viktig, 1=ikke viktig)

 

- Pris: Er viktig at den er billig.

- Vekt: Skal være lett å flytte på/sette bort.

- Plassbesparelse: Skal den være liten og lett å stue bort.

- Brukervennlighet: Enkel og bruke/montere/demontere.

- Fleksibilitet: Har mulighet for å brukes til flere øvelser. Kan varier belastning.

- HMS: Skader miljøet rundt seg (riper, støy permanete skruer i vegger/tak). Virker robust og sikker.

 

Hvis du er en knupp og svarer på denne tråden, hadde jeg satt pris på om du svarte på denne måten:

 

Kjønn

Alder (aldersgruppe om du ikke ønsker å være spesifikk)

 

Pris: verdi

Vekt: verdi

Plassbesparelse: verdi

Brukervennlighet: verdi

Fleksibilitet: verdi

HMS: verdi

 

 

 

TUSEN TAKK FOR HJELPEN :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjønn: Mann

Alder: 16

 

Pris: 4, prisen må være relativ til kvaliteten på produktet i tillegg til at det går an å tjene på å produsere det, men samtidig billig nok til at folk vil kjøpe det.

 

Vekt: 4 Folk flest liker praktiske ting som lett kan flyttes og legges bort hvis/når den/det ikke er i bruk.

 

Plassbesparelse: 4 Nå har jo ikke jeg eget hus, men ville ikke hatt et treningsapparat som tar stor plass når vanlige vekter kan trene mange muskelgrupper og tar lite plass.

 

Brukervennlighet: 5 Burde være relativ enkelt å håndtere siden de som trener seriøst og kan mye om trening vanligvis går til treningsstudioer og derfor ikke er rette gruppe å satse på å selge til.

 

Fleksibilitet: 6

 

HMS: 5

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...