Gå til innhold

3D Skjerm til laptop?


JoddK

Anbefalte innlegg

Skal ha en 3d skjerm/120Hz skjerm til laptop. Jeg har lett litt og søkt litt men mangler å bli klok på endel ting.

 

Min laptop har kun HDMI og VGA utgang. Som jeg har forstått det da må HDMI-inngangen til skjermen støtte HDMI v1.4 for å kunne ta imot 3d-signalene? Fant en liste hos Nvidia med kompitable HDMI v1.4 skjermer HER.

 

Etter å ha søkt litt etter skjermene på den listen finner jeg kun en som selges i Norge? Det er Viewsonic V3D245.

 

Er dette mitt eneste alternativ? Eller er det jeg som tuller med kompabilitet osv her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok 3d brillene som blir problemet, i så fall. Spessielt nvidia briller.

Har lite erfaringer men mente det finnes en asus/samsung 3d skjerm også. Men har aldri prøvd disse. Siden de bruker vel DVI så vidt jeg har lest.

 

Angående kabel, tror jeg kabelen ikke spiller så stor rolle på korte avstander, men om du kjøper ny bør du gå for den nyeste. Det kan være flere pins i versjon 1.4. Men har ikke sjekket dette.

 

Se på f.eks Samsung S27A950D 27" 3D skjerm nå er det nok TV briller så er ikke sikkert spilling vil fungere like bra som film.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg burde selvfølgelig nevnt at min bærbare har ett Nvidia skjermkort med 3D Vision støtte, derav

listen over Nvidia-godkjente skjermer. Viewsonic V3D245 har innebygd 3D Vision sender fra Nvidia og

etter hva jeg har lest følger det med Nvidia 3D Briller. Så alt dette høres lovende ut i forhold til

Viewsonic skjermen. (Noe galt med Nvidia-brillene?)

 

Det jeg reagerer på er hvorfor det ikke finnes flere skjermer med ca samme spesifikasjoner

som jeg kan velge å kjøpe? Siden jeg skal koble skjermen til en laptop som kun har HDMI-utgang og ikke DVI

mister jeg muligheten til å velge de andre skjermene. (Det vil si jeg kan kjøpe en skjerm som ikke har HDMI 1.4

støtte men da mister jeg også muligheten til å vise 3D, da HDMI v(tidligere) ikke har mulighet til å vise 3D.)

 

Angående kabelkvaliteten er det vanskelig å si før man har prøvd de gamle kablene, det ikke flere pins etter

hva jeg klarer å lese meg frem til. Forskjellen er mengden data kablene klarer å overføre. WIKI

 

Hvilke 3D Alternativer finnes det til Nvidias 3D Vision til PC markedet? Jeg ser at ATI har løsninger men

de skal visstnok ikke være like gode?

 

Det blir nok til slutt sånn at jeg skaffer den Viewsonic skjermen. Kan ikke se en bedre løsning.

Bare synd ingen har den på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...