Gå til innhold

[Løst] Raskt spørsmål. 650w eller 750w?


Anbefalte innlegg

jeg bestilte pc-deler fra amentio i forige uke, hittil har jeg bare fått skjermkortet og cpu'en på 2 leveringer og i går røyk pc'en jeg skulle bytte ut (tror psu'en røyk:S flaks at jeg bestilte deler nå eller?:p)

jeg ville ha alt sendt på 1 gang og det skulle kommet i dag, må ha det før i morgen ettermiddag så vurderer å avbestille resten og bestille på mpx istedenfor og hente på pickup point men da koster det 500kr mer, så da vurderer jeg en mindre PSU

 

jeg har da:

i5 2500k som skal overclockes etterhvert

gtx 580 fabrikk overclocket

8gb (2x4gb) corsair vengeance low profile

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 (pci-e 3.0 ready)

6 sata2 hdd'er (skal etterhvert bytte ut 1 med en ssd)

 

står mellom disse 2 PSU'ene fra corsair

750w modular med 4pci 6+2

650w standard med 2pci 6+2

 

 

jeg skal ikke kjøre sli/cf. holder det i massevis med 650w? eller burde jeg gå for 750w? jeg går ikke for 650w modular da den koster bare 100kr mindre enn 750w modular. jeg vil ha det framtidsrettet og aaaaner ikke hvor mye jeg trenger om f.eks. 4 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er 100 kr?

 

Gå for det beste, så jeg ville valgt 750 watt.

 

Er ikke sikkert selv om det er consair at PSU gir stabil volt om du er oppi 700 watt, støv kan også påvirke stabilitet.

 

Så angående PSU ville jeg ikke spart på noe for overklokking.

 

Angående SLI oppsett, vil nok mins 750 watt være anbefalt. Men selv om du ikke trenger det, så er det alltid greit å ha et sikkerhetsmargin.

 

Selv om muligens skjermkortet er den som tar mest strøm. Kan også ubalanse i effektforbruk øke sansynligheten for ustabil volt.

 

Nå vet jeg lite om overspenningvern, etc slike sikkerhetsmargier funger, muligens pcen slår seg av ved større ustabilitet, men er jo kjedelig hvis det skulle skje. Ved overklokking mister man egentlig garantien, så jeg ville kjørt safe på strømforsyningen i vertfall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

jeg prøver å gjøre alt så billig som overhodet mulig, så derfor vurderer jeg detta:P hadde egentlig ikke planlagt å bruke mye penger på oppgradering men ble litt i overkant likevel:P

 

har fått snakka med folka på amentio og de mener resten av delene skal være hos meg intil i morgen så da blir det 750w'ern tilslutt uansett. men takk for hjelpa, lærte mye av posten din:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...