Gå til innhold

Får ikke nett på ny PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp bygget såpass mye på PC'en min at den nesten kan kalles ny, så i den anledning må jeg koble til nettverket på nytt. Jeg får ikke koblet til, og får bare en errormelding lignende ''Can't find the drivers for your network adapter'', og så sier den at dette må installeres. Har på innstillingene som det står jeg burde ha, men jeg får ikke opp noe. Mener den at jeg skal installere drivere fra en CD som fulgte med ruteren? Jeg er ganske sikker på at det er noe jeg ikke fikk med ruteren jeg har nå, så jeg tviler. Jeg syntes å huske at det var et oransje lys som lyste når ethernetkabelen var kobla til før, men det er ikke der nå i så fall.

 

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så veldig lett når jeg ikke får nett i utgangspunktet da :p

 

Vet ikke om det har noe å si, men sjekket tilkobla devices, der står alle tingene som er koblet til med usb og internt, men ingen nettverks-kabel. Det står der derimot at det er en ''uknown device'' der, og jeg går utifra at det er den.

 

Edit: Det var visst en intern ting som var unknown også, så ikke kabelen.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Det eneste jeg fant var siste firmware fra produsentens nettside, er det riktig? Og så er filen en bin-fil, som jeg ikke aner hvordan jeg bruker.

 

Edit: Jeg ser at postene er litt rart skrevet, må bare si at jeg ikke prøver å være frekk eller spydig om det virker som det, må forsvare meg med at jeg er ganske så trøtt.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Du må laste ned drivere til nettverskortet som er i maskinen, om det er innbygget i hovedkortet så må du gå inn på sida til produsenten av kortet, laste ned nettversk driver, evt kan det være chipset driver (altså at nettverskdriveren er en del av chipset).

 

Når du snakker om firmware fil, så virker det som om du snakker om ei oppdaterings fil til routeren din, og altså ikke noe som har med pc'n din å gjøre i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

Okey, det var visst jeg som misforstod den delen. Men nå har jeg lastet ned driverne til nettverkskortet, og fortsatt ingen ting. Men det er heller ikke noe lys fra ethernetpluggen, som det har vært før. Har testa med flere kabler, men ingenting. Derfor har jeg en mistanke om at det er noe internt i PC'en, men det er ganske rart, siden jeg aldri har hatt problemer med det før, med samme nettverkskort.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...