Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startmotor Honda NSR125


Haaulv

Anbefalte innlegg

Skal forhåpentligvis kjøpe en relativt strøken NSR snart. Det eneste

tekniske som er feil med den er startmotoren, den funker visst bare når det passer den best. Selger sa at startmotor var en svakhet på NSR,sannsynligvis var det bare noe grus eller noe slikt i den, og jeg skulle

bare trenge å ta den fra hverandre og fikse litt, så skulle den funke. Har

søkt rundt på nettet for å prøve å finne ut av om jeg kan forvente å måtte gjøre noe annet for å fikse den, men uten å finne noe. Jeg har veldig liten

peiling på motorsykler, og mekanikk generelt, men broren min som var

med har en viss peiling. Det han sa var at den gikk rundt, men slo ikke

inn, eller noe i den retningen. Sier meg lite, men forhåpentligvis skjønner

noen andre det. Hadde vært fint om noen som har peiling på dette,

spesielt problemet med startmotoren, kunne forklare om det selger sa bare var noe han sa for å få solgt sykkelen, eller om det er det jeg kan

forvente meg. Hadde også vært fint om noen kunne peke meg i retning mot et nettsted eller noe der jeg kan få en rimelig startmotor/deler om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kjører selv NSR og ja, startmotoren er en svakhet. Den var gåen da jeg kjøpte sykkelen og den "slo ikke inn" som du sier, det viste seg at fjæra på den ene børsten var løsnet. Fikset dette og startmotoren fungerte knall i ett år til nå som børstene er utslitte.. Skal montere ny startmotor over vinteren. ;)

 

Kjøp startmotor fra utlandet da mc-deler.no, speedoptions.no tar blodpris

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har Nsr jeg også, det som er viktig anngående nsr er at den har noen svakheter ved oljetank ( kan plutselig slutte å fungere, kan føre til at motoren skjærer seg !! pass på ) og startmotor. Startmotoren på min har nå plutselig stoppet. feilen er at børstene er slitt. det eneste du må gjøre da er å bytte børster, det er mye billigere en å kjøpe ny startmotor.

hvis jeg prøver å starte min så hører jeg bare en Click! da undersøkte jeg og fant ut at det var børstene som var slitt. så det er nok en feil som kan skje på de fleste eldre modeller.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
On 12/28/2011 at 6:50 PM, Freakwens said:

Kjører selv NSR og ja, startmotoren er en svakhet. Den var gåen da jeg kjøpte sykkelen og den "slo ikke inn" som du sier, det viste seg at fjæra på den ene børsten var løsnet. Fikset dette og startmotoren fungerte knall i ett år til nå som børstene er utslitte.. Skal montere ny startmotor over vinteren. ;)

 

Kjøp startmotor fra utlandet da mc-deler.no, speedoptions.no tar blodpris

Hva nettside anbefaler du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...