Gå til innhold

Leter etter ny datamus


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker nå Logitech G500 Gaming Mouse, og har hatt den i noen år. Men nå i det siste så følre jeg den ikke gjør meg fornøyd lengre. Til tider så slutter slutter den helt å svare i noen sekunder, så kommer det en rar lyd, så fungerer den igjen. Har prøvd å skifte USB port, men det har ikke løyst problemet. Og dette skaper noen store problemer, siden jeg spiller FPS-spill som Call of Duty, Counter-Strike og Battlefield

 

Nå som Battlefield 3 og Modern Warfare 3 snart kommer ut, så leter jeg etter en ny mus som kan gjøre meg fornøyd igjen. Den er ment til gaming, hovudsakelig skytespill, men kanskje også MMO. Den må være nøyaktig, behagelig osv.. Har ikke noen spesifikk prisklasse.

 

Noen tips?

 

Vil så å si ha den beste på markedet :)

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker veldig godt Logitech G9x. den er forholdsvis stor, men jeg synes den er helt perfekt. du kan bytte skall på den, samt legge i vekter å tilpasse tyngden. Hvor følsom musa skal være justeres enkelt på oversiden.

 

Best på markedet er den sikkert ikke, men jeg liker G9x veldig godt. (uten å ha prøvd noe særlig mange andre gaming muser)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Qpad 5k den ultimate FPS musen. Produsert av det annerkjente selskapet Qpad som er kjent for og levere kvalitet produkter til gamere. Skal du skyte headshots er dette musen og gå for, sitter som støpt i handa. Kombiner gjerne med en Qpad musematte for og få den ultimate aimen som får folk til og lure på om du bruker cheats som aimbot.

 

Har selv vært i dine sko, der jeg lurte på hvilken mus som var det beste på markedet. Etter jeg investerte i en Qpad sett, økte mine prestasjoner ingame betydelig.

 

Hilsen tidligere profesjonell CS 1.6 spiller.

Lenke til kommentar

Qpad 5k den ultimate FPS musen. Produsert av det annerkjente selskapet Qpad som er kjent for og levere kvalitet produkter til gamere. Skal du skyte headshots er dette musen og gå for, sitter som støpt i handa. Kombiner gjerne med en Qpad musematte for og få den ultimate aimen som får folk til og lure på om du bruker cheats som aimbot.

 

Har selv vært i dine sko, der jeg lurte på hvilken mus som var det beste på markedet. Etter jeg investerte i en Qpad sett, økte mine prestasjoner ingame betydelig.

 

Hilsen tidligere profesjonell CS 1.6 spiller.

 

Hva slags mus brukte du før, a?

 

Har hatt Roccat Kone, Qpad 5k, Logitech MX518, Razer Naga og Intellimouse. Akkurat nå bruker jeg en Logitech Performance MX, og jeg personlig synes dette er den beste musa av de alle. Jeg hater kabler, rett og slett, og jeg slipper å tenke på om kabelen skal hope seg opp i noe eller plage meg siden den er trådløs.

 

Om du vil ha kabel så liker jeg personlig microsoft intellimouse, men også razer er et godt valg

Lenke til kommentar

Qpad 5k den ultimate FPS musen. Produsert av det annerkjente selskapet Qpad som er kjent for og levere kvalitet produkter til gamere. Skal du skyte headshots er dette musen og gå for, sitter som støpt i handa. Kombiner gjerne med en Qpad musematte for og få den ultimate aimen som får folk til og lure på om du bruker cheats som aimbot.

 

Har selv vært i dine sko, der jeg lurte på hvilken mus som var det beste på markedet. Etter jeg investerte i en Qpad sett, økte mine prestasjoner ingame betydelig.

 

Hilsen tidligere profesjonell CS 1.6 spiller.

Hvor god du blir i dataspill har så sykt lite med hvilket utstyr du har..

 

Tror ikke du hadde vært mindre "profesjonell" hadde du brukt en "standard spillmus" til et par hundre kroner.

 

Det som teller er jo om du liker å holde i den / bli vandt med den..

 

Ler av folk som bruker flere tusen kroner på mus/tastatur for å bli "bedre" i spill.

 

Mener ikke folk skal sitte med kulemus heller, men det trenger ikke å ha blåe lys og koste 1000,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Qpad 5k den ultimate FPS musen. Produsert av det annerkjente selskapet Qpad som er kjent for og levere kvalitet produkter til gamere. Skal du skyte headshots er dette musen og gå for, sitter som støpt i handa. Kombiner gjerne med en Qpad musematte for og få den ultimate aimen som får folk til og lure på om du bruker cheats som aimbot.

 

Har selv vært i dine sko, der jeg lurte på hvilken mus som var det beste på markedet. Etter jeg investerte i en Qpad sett, økte mine prestasjoner ingame betydelig.

 

Hilsen tidligere profesjonell CS 1.6 spiller.

Hvor god du blir i dataspill har så sykt lite med hvilket utstyr du har..

 

Tror ikke du hadde vært mindre "profesjonell" hadde du brukt en "standard spillmus" til et par hundre kroner.

 

Det som teller er jo om du liker å holde i den / bli vandt med den..

 

Ler av folk som bruker flere tusen kroner på mus/tastatur for å bli "bedre" i spill.

 

Mener ikke folk skal sitte med kulemus heller, men det trenger ikke å ha blåe lys og koste 1000,-

 

Nå sier jeg ikke akkuratt at du blir sykt god i spill av utstyr, men og skifte til qpad gjorde meg til bedre spiller enn det jeg allerede var.

 

Greit nok at du ler av folk som bruker penger på og kjøpe ustyr, men det er no trossalt en grunn til at di produserer forskjellige utstyr. Det kommer alltid noko nytt som skal være bedre enn det andre.

 

No kommer du og hakker ned på meg, som deler mi egen erfaring om hva jeg endte opp med som økte mine prestasjoner i et spill.

 

Men hei, noen liker jo og hakke ned på andre fordi di trur di vet best. Jeg ler av sånne folk.

Lenke til kommentar

Qpad 5k den ultimate FPS musen. Produsert av det annerkjente selskapet Qpad som er kjent for og levere kvalitet produkter til gamere. Skal du skyte headshots er dette musen og gå for, sitter som støpt i handa. Kombiner gjerne med en Qpad musematte for og få den ultimate aimen som får folk til og lure på om du bruker cheats som aimbot.

 

Har selv vært i dine sko, der jeg lurte på hvilken mus som var det beste på markedet. Etter jeg investerte i en Qpad sett, økte mine prestasjoner ingame betydelig.

 

Hilsen tidligere profesjonell CS 1.6 spiller.

 

Hva slags mus brukte du før, a?

 

Har hatt Roccat Kone, Qpad 5k, Logitech MX518, Razer Naga og Intellimouse. Akkurat nå bruker jeg en Logitech Performance MX, og jeg personlig synes dette er den beste musa av de alle. Jeg hater kabler, rett og slett, og jeg slipper å tenke på om kabelen skal hope seg opp i noe eller plage meg siden den er trådløs.

 

Om du vil ha kabel så liker jeg personlig microsoft intellimouse, men også razer er et godt valg

MS1.1 MS3.0 MX518 MX310 og Razer Deathadder før jeg endte opp med Qpad 5k.

Lenke til kommentar

Nå sier jeg ikke akkuratt at du blir sykt god i spill av utstyr, men og skifte til qpad gjorde meg til bedre spiller enn det jeg allerede var.

 

Greit nok at du ler av folk som bruker penger på og kjøpe ustyr, men det er no trossalt en grunn til at di produserer forskjellige utstyr. Det kommer alltid noko nytt som skal være bedre enn det andre.

 

No kommer du og hakker ned på meg, som deler mi egen erfaring om hva jeg endte opp med som økte mine prestasjoner i et spill.

 

Men hei, noen liker jo og hakke ned på andre fordi di trur di vet best. Jeg ler av sånne folk.

Hakker ikke ned på deg i det hele tatt. Jeg bare sier at utstyr ikke utgjør hvor god man blir.

 

Misforstå meg rett. Kjøper du deg en mus du liker, 100,- eller 1000,- blir du jo bedre. Men folk som skal ha det "beste" for å bli "best". Det er sånne folk jeg ler av.

 

Og når det skal være sagt var nivået på cs mye høyere før, da det ikke var så mye å velge i blandt spillutstyr.

 

Men jeg tror du misforstår meg litt. Jeg rakker ikke ned på folk som bruker mye penger på utstyr. Men jeg ler av folk som tror de blir best av å kjøpe det "beste" utstyret.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Grunnen jeg sa jeg vil so å si ha den beste musen som er på markedet til FPS spill, er ikke fordi jeg tror den vil automatisk gjøre meg bedre. Jeg spiller ekstremt mye, og kan selv innrømme att jeg er nerdete og kanskje spiller alt for mye. Når jeg sitter her i over 5 timer hver dag så vil jeg ha den beste musen jeg kan få tak i. Uansett om den koster meg 2000 kroner så er den verdt det med tanke på all tiden som blir brukt på den, nytteverdien er stor.

 

Jeg tror det å ha en bra mus kontra en dårlig mus gjør forskjell, og kan gjøre ytelsen min ett hakk bedre. Noen muser er mer nøyaktige enn andre, noen muser har bedre underside som glir lettere på musematter enn andre, på noen muser kan du selv velge om du vil gjøre den tyngre eller lettere med bruk av vekter, noen muser passer handen din og er mer behagelig enn andre, det er forskjellig DPI nivåer på mange datamuser og de har forskjellige programvarer som kan passe din bruk osv.

 

Setter pris på flere svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...