Gå til innhold

Mac mini vs iMac (ny kjøper)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

trenger litt tips/veiledning/råd.

 

Vil ikke gå på en "smell" for å skrive det på den måten.

Jeg driver å jobber med MAC sertifiseringer om dagen.

Samtidig som jeg har tenkt å starte å lære meg programmering for MAC, litt på hobby basis.

 

Men poenget er - jeg har jobbet og drevet med Windows i alle år.

Både som privat entusiast og profesjonelt i IT-bransjen.

 

Grunnen til at jeg er litt usikker på iMac vs Mac Mini er følgende:


  •  
  • Jeg har en 24" LED skjerm.
  • Jeg liker å spille litt (Blizzard / Valve spill, for alt annet har jeg xbox).
     

 

Så sånn sett, trenger jeg kanskje ikke en iMac.

Mus for eventuelt spillekos har jeg, som jeg har forstått også vil fungere på MAC.

Så det jeg trenger av ekstra utstyr er trådløs tastatur og Magic Trackpad(det ser drøyt behagelig ut å kunne bruke den i godstolen uten å måtte tenke på mus).

 

Jeg har sett på den billigste modellen av Mac Mini(på apple sine hjemmesider),

og f.eks konfigurert den med 8gb ram.

Dette mener jeg burde holde til det jeg har tenkt av programmering, bildebehandling, eventuelt gardert meg litt for fremtidige blizz spill.

Det som gjør at jeg kan trekke litt på det skjeve minet mitt er, at jeg ser de blir levert med 5400 RPM's hdd.

Jeg kan ta neste modell og smelle inn en SSD disk (men da kommer jo prisen fort opp i 14k).

 

Så sånn ytelses messig, mener dere 5400 RPM holder mål? Pr. nå, så sitter jeg med en 10k rpm's disk på min egen PC, men jeg ser for meg at OS X er litt lettere å laste, osv.

Og siden, det jeg har fått ut av forskjellige sider og ikke minst skryte videoer - så skal alt være så "sømløst", at dette kanskje ikke vil være ett problem for meg i det hele tatt?

 

Kanskje jeg overtenker det for mye at 5400 RPM er drøyt lite?

for mitt behov?

 

Lurer litt på om dere har noen egne erfaringer rundt dette(da laste tider WoW/SC2/D3 når den tid kommer),

siden jeg innehar en iPad 2, så er det ikke noe vits med en bærbar apple PC som jeg ser det.

 

Og ville dere anbefalt en annen side enn apple.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville i så fall gått for AMD Radeon HD 6630M skjermkort eller bedre her.

Jeg hadde nok valgt SSD, om du er opptatt av ytelse, muligens 5400 RPM harddiskene er brukbare, men er nok ganske så merkbart med SSD vil jeg tro om man installerer en del.

 

Ellers må andre prøve å hjelpe deg her, intel er som regel ikke så god i spilling, vet ikke hvordan det er med mac men vil anbefale ATI, muligens det er lite poeng å gå for den beste, ville tro 6630M funger supert her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...