Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat blitt forfremmet til it-tekniker ved en mellom-stor bedrift, og sitter nå og ser på backup løsninger. Vi har flere styringssystemer og vi trenger automatisk backup online av flere typer system. Jeg leter etter flere firma som kan levere en slik løsning for oss, men jeg finner kun OBC og Embriq. Kan dere foreslå noe?

 

Om dere trenger flere detaljer eller generellt bare er litt nysgjerrige så får dere bare spørre, så skal jeg prøve å svare etter beste evne. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er 10 servere vi skal ha backup fra, og vi skal ha alt fra trender, produksjonsdata, alarmlister og økonomisk data på backup, samt at jeg ønsker ghost/image av våre styresystemer en gang i blant. Alt i alt beløper vel dette seg på 200-300 GB, men vi skal vel ta vare på prod. data, trender og alarmlister i et år før det overskrives.

Image trenger vi vel ikke så ofte, tre stykker av hvert system tenker jeg holder og med kvartalsvis lagring. Kan hende det blir litt mer med dette, men om vi tar i litt og sier en halv terra slik at vi er sikre så tror jeg det meste er dekket.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Mulig jeg er litt dum nå, men er ikke Acronis og Barracuda programvare firma? Jeg trenger et firma med egne serverløsninger som sørger for å holde backupen vår trygg, og som gjerne kan komme hit og sette opp denne løsningen slik at vi har en backup onsite og en backup remote. Jeg har jo ingen formell utdanning innen dette, fikk stillingen fordi man trengte noen som kjente systemene våre og var i stand til å holde det oppe og gå, så det er ikke så mye it-teknisk som det er datavedlikehold, men noe måtte man jo kalle stillingen ;)

Lenke til kommentar

Mez, det var akkurat det jeg tenkte også. Godt å høre at jeg ikke var helt på bærtur her da ;) Men, vi ønsker jo i mest mulig grad å la et firma ta seg av denne prosessen slik at vi kan stille noen ansvarlig skulle noe gå galt. Tror ikke det er ønskelig å la dette ansvaret ligge på en ufaglært person... Er det noen som har noen forslag til firma?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Anbefaler Telsys Online Backup. Telsys er en norsk bedrift som følger IKT-Norge sine krav til sikker online backup. Du finner informasjon om Telsys online backup her.

 

Jobbet tidligere i Telsys så jeg vet at de tilbyr en veldig bra løsning, og har god kompetanse på backup. De tilbyr også gunstige priser.

 

Normalt er det ikke store mengder data som endres hver dag, så man trenger ikke alltid å ha backupserver on-site. De blir normalt rimeligere med en off-site løsning som replikeres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...