Gå til innhold

SSD til Asus N53SN


Anbefalte innlegg

Føler at jeg tok en råsjanse da jeg bestilte ASUS N53SN 15.6" Full HD -Demo fra komplett til 6995,-

 

Skal sette inn SSD i den i stedet for 750 gb 5400rpm. Jeg tror det kun er SATA-300 på den.

 

- Det må være minst 120 gb

- Under 2000 kr

- Stabilitet vektlegges

 

Vet noen noe om følgende:

 

1. Er sandforce-problemene løst nå?

2. Er det vanlig med en maks høyde på 7mm på harddisken for bærbare?

Endret av Rasjonell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hdd bayen kun er 7mm høy så er det bare Intelene som passer. M4 er standard 9,5mm høy mens intel har en plastramme som kan skrues av.

 

 

Ok. Takk for svar. Hadde lyst til å bestille en SSD sammen med den bærbare, men jeg tør ikke før jeg får skrudd opp for å se an størrelsen.

 

Regner med at det blir denne dersom det er dårlig plass, eller denne dersom det er plass. M4 er nesten 500kr dyrere

Lenke til kommentar

m4 128GB er bare 150 kr dyrere enn Intel 320 og den har en veldig god hastighet på 4K sammenlignet med intel 320 så jeg ville valgt denne forran intel.

 

 

Ja, men sammenlignet med OCZ fra Netshop så er den ca 500 kr billigere. Tror ikke jeg får utnyttet hele fartpotensialet til disken med SATA II uansett. M4 vil nok allikevel være aktuell pga stabilitet. Jeg tenkte at OCZ er stabile mye fordi de er tidlig ute med ny firmware m.m.

Lenke til kommentar

Til BAT: Takk for ny opplysning. Visste ikke at det er de små filstørrelsene som var viktigst for praktisk bruk.

 

Til Noise_NOR: Glimrende innlegg, nå vet jeg at jeg mest sannsynlig får plass til en Crucial M4. Din disk er 9.3 mm høy, og da vet jeg at det er mer plass enn 7 mm :D

 

 

 

Håper M4 kommer på tilbud til uken ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil dele min korte erfaring med denne pcen med dere.

 

Jeg kjøpte denne som demo hos komplett. Jeg var forsiktig med å glede meg for mye ettersom risikoen for å bli skuffet var høyere enn ved kjøp av en ikke-demo-pc.

 

Da jeg hentet pakken så jeg at forpaknigen hadde store bulker. Dette bekymret meg ikke så mye, for inne i forpakningen fulgte det med en gul post-it med beskjeden: "kune skade på eske".

 

Da jeg startet pc`en så fant jeg fort ut at jeg bare kunne sende den tilbake igjen. I tillegg til MANGE lange streker nedover skjermen [sammenhengende pixelfeil], så fant jeg hele melkeveien i form av røde pixler over et stort område av skjermen.

 

Dette var synd, for det virket som en utrolig god pc til 6995,-

 

Jeg var lenge også bekymret for tastaturet på denne pc`en. Jeg hadde lest og sett mange brukererfaringer om en hengemyr av et tastatur. Dette var ikke tilfellet på min. Det var et fellesnordisk glimrende avstivet tastatur. Av porter så fulgte det også med en eSATA-port, noe jeg ikke kunne se ut i fra produktbeskrivelsen fulgte med.

 

Jeg har sendt maskinen tilbake som DOA, og med et håp om at de har en tilsvarende på lager, eller at de kan bytte ut skjermen på min.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...