Rasjonell Skrevet 21. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Føler at jeg tok en råsjanse da jeg bestilte ASUS N53SN 15.6" Full HD -Demo fra komplett til 6995,- Skal sette inn SSD i den i stedet for 750 gb 5400rpm. Jeg tror det kun er SATA-300 på den. - Det må være minst 120 gb - Under 2000 kr - Stabilitet vektlegges Vet noen noe om følgende: 1. Er sandforce-problemene løst nå? 2. Er det vanlig med en maks høyde på 7mm på harddisken for bærbare? Endret 22. oktober 2011 av Rasjonell Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Ok. Dette var kanskje litt mange uklare spørsmål, men er det noen som har noen forslag til disk som passer godt i bærbare maskiner generelt? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Intel 320-serie Intel 510-serie Crucial M4-serie Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Hvis hdd bayen kun er 7mm høy så er det bare Intelene som passer. M4 er standard 9,5mm høy mens intel har en plastramme som kan skrues av. Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Hvis hdd bayen kun er 7mm høy så er det bare Intelene som passer. M4 er standard 9,5mm høy mens intel har en plastramme som kan skrues av. Ok. Takk for svar. Hadde lyst til å bestille en SSD sammen med den bærbare, men jeg tør ikke før jeg får skrudd opp for å se an størrelsen. Regner med at det blir denne dersom det er dårlig plass, eller denne dersom det er plass. M4 er nesten 500kr dyrere Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 m4 128GB er bare 150 kr dyrere enn Intel 320 og den har en veldig god hastighet på 4K sammenlignet med intel 320 så jeg ville valgt denne forran intel. Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 m4 128GB er bare 150 kr dyrere enn Intel 320 og den har en veldig god hastighet på 4K sammenlignet med intel 320 så jeg ville valgt denne forran intel. Ja, men sammenlignet med OCZ fra Netshop så er den ca 500 kr billigere. Tror ikke jeg får utnyttet hele fartpotensialet til disken med SATA II uansett. M4 vil nok allikevel være aktuell pga stabilitet. Jeg tenkte at OCZ er stabile mye fordi de er tidlig ute med ny firmware m.m. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Du får utnyttet den viktigste delen av farten, nemlig små filstørrelser med lite køing og der er M4 overlegen både Vertex 2 og Intel 320.Eneste som du ikke får brukt er den sekvensielle hastigheten fullt ut. 1 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) har en n53sv (samme kabinett) Har en OCZ Vertex LE i min, passe fint, funke fint. Endret 23. oktober 2011 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Til BAT: Takk for ny opplysning. Visste ikke at det er de små filstørrelsene som var viktigst for praktisk bruk. Til Noise_NOR: Glimrende innlegg, nå vet jeg at jeg mest sannsynlig får plass til en Crucial M4. Din disk er 9.3 mm høy, og da vet jeg at det er mer plass enn 7 mm Håper M4 kommer på tilbud til uken Lenke til kommentar
norgi Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Np, men eg trodde at størrelsen på harddisk var standardisert. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Det finnes endel bærbare som har lavere hdd brønn derfor er det alltid lurt å sjekke før man bestiller. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Det finnes endel bærbare som har lavere hdd brønn derfor er det alltid lurt å sjekke før man bestiller. Ok. godt å vite^^ hadde jo flaks med min da(hadde kjøpt ssden et halvt år tidligere for stasjonæren) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Aldri feil med litt flaks. Er nok mest utbredt i de modellene som har trangt om plass. Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg vil dele min korte erfaring med denne pcen med dere. Jeg kjøpte denne som demo hos komplett. Jeg var forsiktig med å glede meg for mye ettersom risikoen for å bli skuffet var høyere enn ved kjøp av en ikke-demo-pc. Da jeg hentet pakken så jeg at forpaknigen hadde store bulker. Dette bekymret meg ikke så mye, for inne i forpakningen fulgte det med en gul post-it med beskjeden: "kune skade på eske". Da jeg startet pc`en så fant jeg fort ut at jeg bare kunne sende den tilbake igjen. I tillegg til MANGE lange streker nedover skjermen [sammenhengende pixelfeil], så fant jeg hele melkeveien i form av røde pixler over et stort område av skjermen. Dette var synd, for det virket som en utrolig god pc til 6995,- Jeg var lenge også bekymret for tastaturet på denne pc`en. Jeg hadde lest og sett mange brukererfaringer om en hengemyr av et tastatur. Dette var ikke tilfellet på min. Det var et fellesnordisk glimrende avstivet tastatur. Av porter så fulgte det også med en eSATA-port, noe jeg ikke kunne se ut i fra produktbeskrivelsen fulgte med. Jeg har sendt maskinen tilbake som DOA, og med et håp om at de har en tilsvarende på lager, eller at de kan bytte ut skjermen på min. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Beklager ta opp tråden igjen, men skal bestille denne maskinen. Passer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650607 til denne? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Ja det gjør det men husk at du ikke vil se hastighetene oppgitt på komplett sine sider pga SATA 3.0Gb/s buss hastighet. Det vil uansett gå fort unna. Du skal ikke gå for en M4 på 128GB for 1349,- istedet? Langt mer lagringsplass for bare litt mer penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå