Gå til innhold

Ny mobil. Galaxy Nexus, Note eller SG2? evt iPhone


xarcee

Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere min nåværende iPhone 3GS. Har sjekket litt rundt, og lest om alle 4 telefonene. Den som jeg syns er den fineste er Note. Den har en vanvittig skjerm. Men problemet er at jeg er redd den blir litt for stor. SG2 begynner vell å bli gammel (?) siden SGS3 kommer over nyttår.

Er det noen som har noe å tilføye? Trenger virkelig noen til å dra meg over streken til en av disse telefonene..

 

Det jeg egentlig lurer mest på, er om Galaxy Note vil være laggy i menyene osv? Og når vil den bli lansert i Norge? Og vil det være mulig å oppgradere den til nyeste Android version 4.0? Syns lockscreen på Samsung sine telefoner er stygge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

Lenke til kommentar

Jeg syntes note blir i største laget om det skal være din hoved telefon.

 

Nexus vs S2, forskjelen her er ikke sååå stor om du ikke har noen erfaring med android fra tidligere.

Jeg som har hatt android de siste 2 årene skal kjøpe meg Nexusen.

 

Men tror ikke du blir skuffet om du velger S2'en :)

Lenke til kommentar

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

iOS fint design?

 

LOL, ikke få meg til å le.

 

It just works?

 

Dette stemmer ikke helt per dags dato.

 

Men at iOS er enkelt, det er sant.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns jo Galaxy Note ser veldig fin ut, bryr meg ikke om at den er stor, egentlig. Har store lommer også, hehe! :) Har egentlig mest lyst på den også, per dags dato. Noen som vet lanseringsdato i Norge?

Takk som svar forresten! :)

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

iOS fint design?

 

LOL, ikke få meg til å le.

 

It just works?

 

Dette stemmer ikke helt per dags dato.

 

Men at iOS er enkelt, det er sant.

 

Standard design er vel kanskje ikke tipp topp, men fiks deg et annet bakgrunnsbilde så funker det fett. Android er ikke noe bedre i det hele tatt.

Alt jeg har prøvd i iOS 5 funker fjell. Kan du si meg hva som ikke fungerer?

Lenke til kommentar

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

iOS fint design?

 

LOL, ikke få meg til å le.

 

It just works?

 

Dette stemmer ikke helt per dags dato.

 

Men at iOS er enkelt, det er sant.

 

Standard design er vel kanskje ikke tipp topp, men fiks deg et annet bakgrunnsbilde så funker det fett. Android er ikke noe bedre i det hele tatt.

Alt jeg har prøvd i iOS 5 funker fjell. Kan du si meg hva som ikke fungerer?

Utsende blir ikke noe bedre bare ved å skifte bakgrunnsbilde. Fordi du har fortsatt de samme stygge ikonene og samme farge på resten av utsende. Og her er Android 10000 ganger bedre på akkurat dette.

 

Når jeg sa at det ikke helt stemmer at ting med iOS bare virker (it just works) så mener jeg at det ikke er helt sant at alle programmer til iOS er så stabile som noen skal ha det til. Det er faktisk en god del programmer som kræsjer under iOS.

 

Og jeg tror ikke du vil at jeg skal skrive ned alle tingene som iOS mangler over en helt standard Android mobil i dag. For gjør jeg det, så blir den listen veldig lang.

Lenke til kommentar

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

iOS fint design?

 

LOL, ikke få meg til å le.

 

It just works?

 

Dette stemmer ikke helt per dags dato.

 

Men at iOS er enkelt, det er sant.

 

Standard design er vel kanskje ikke tipp topp, men fiks deg et annet bakgrunnsbilde så funker det fett. Android er ikke noe bedre i det hele tatt.

Alt jeg har prøvd i iOS 5 funker fjell. Kan du si meg hva som ikke fungerer?

Utsende blir ikke noe bedre bare ved å skifte bakgrunnsbilde. Fordi du har fortsatt de samme stygge ikonene og samme farge på resten av utsende. Og her er Android 10000 ganger bedre på akkurat dette.

 

Når jeg sa at det ikke helt stemmer at ting med iOS bare virker (it just works) så mener jeg at det ikke er helt sant at alle programmer til iOS er så stabile som noen skal ha det til. Det er faktisk en god del programmer som kræsjer under iOS.

 

Og jeg tror ikke du vil at jeg skal skrive ned alle tingene som iOS mangler over en helt standard Android mobil i dag. For gjør jeg det, så blir den listen veldig lang.

 

 

Ikonene er greie, og fargene ellers er nøytrale. Personlig synes jeg Android ser bra ut, men det er for masete, og det ble for vanskelig å bli vant til.

 

Jeg har ikke opplevd en eneste krasj i iOS siden iPhone 3G kom ut. Det har alltid vært stabilt som fjell og kjapt som bare faen. Har fylt telefonen med over hundre apper uten at det utgjorde noen forskjell, og ikke avsluttet en eneste en i multitasking.

De krasjene som oppstår skyldes utviklerne av den spesielle appen, ikke iOS i seg selv.

 

Begge OS har sine pluss og minus, men alt i alt er enkelhet det store for min del. Jeg er ikke ute etter en Linux-basert servermaskin eller en high-end gamingmaskin. OSet er også generelt veldig bra på alle andre punkter. Det største argumentet for å velge Android er muligheten til å stille inn alt slik som du ønsker det, men det kan man i iOS, også, med en liten jailbreak som tar maksimum 5 minutter - og da har man flere valg enn i Android.

Lenke til kommentar

Har selv en iPhone 4. Elsker iOS. Forguder det. Så ekstremt enkelt og fint design. ''It just works''.

 

Er dog veldig fristet til å kjøpe meg en Nexus Prime, til tross for at jeg ikke er noen fan av Android. 720p skjerm, fett design, 1080p recording, kraftig prosessor, mye ram etc. Hadde jo vært greit å prøve noe annet enn iPhone/iOS.

 

4S har også 1080p recording (helt fantastisk bra kvalitet, spesielt med stabilisator), kraftig prosessor, greit design osv, men jeg føler ikke lengre at du får et produkt som oser av ''one of a kind''. Det er ikke så spesielt lengre. Fordelen, slik jeg ser det, er at den er veldig brukervennlig. Bestemora mi skjønte seg på den, og hu er 80 - det sier litt.

iOS fint design?

 

LOL, ikke få meg til å le.

 

It just works?

 

Dette stemmer ikke helt per dags dato.

 

Men at iOS er enkelt, det er sant.

 

Standard design er vel kanskje ikke tipp topp, men fiks deg et annet bakgrunnsbilde så funker det fett. Android er ikke noe bedre i det hele tatt.

Alt jeg har prøvd i iOS 5 funker fjell. Kan du si meg hva som ikke fungerer?

Skifte bilde så blir alt fett? LOL

Er mye med android som er enklere/bedre. Har både S2 og iphone 4. Så det vet jeg en del om :)

Lenke til kommentar

Ikonene er greie, og fargene ellers er nøytrale. Personlig synes jeg Android ser bra ut, men det er for masete, og det ble for vanskelig å bli vant til.

 

Jeg har ikke opplevd en eneste krasj i iOS siden iPhone 3G kom ut. Det har alltid vært stabilt som fjell og kjapt som bare faen. Har fylt telefonen med over hundre apper uten at det utgjorde noen forskjell, og ikke avsluttet en eneste en i multitasking.

De krasjene som oppstår skyldes utviklerne av den spesielle appen, ikke iOS i seg selv.

 

Begge OS har sine pluss og minus, men alt i alt er enkelhet det store for min del. Jeg er ikke ute etter en Linux-basert servermaskin eller en high-end gamingmaskin. OSet er også generelt veldig bra på alle andre punkter. Det største argumentet for å velge Android er muligheten til å stille inn alt slik som du ønsker det, men det kan man i iOS, også, med en liten jailbreak som tar maksimum 5 minutter - og da har man flere valg enn i Android.

I mine øyner så ser ikonene kjedelig ut og er alt for ensformig i iOS 5.

 

Problemet er at du ikke kan skifte ikonene ut når du går lei de samme ikonene dag ut og dag inn. Og bare dette alene er en stopper for meg når det kommer til iOS. Alle vet jo at Windows XP utsendet man har etter å ha installert OS'et er meget kjedelig, men det er jo greit det siden man kan skifte ut utsende og ikonene til noe som er MYE bedre.

 

Jeg har ca 130 programmer på min Samsung Galaxy S II, og jeg har ingen problemer selv med så mange programmer. Men som du sier her: De krasjene som oppstår skyldes utviklerne av den spesielle appen, ikke iOS i seg selv. Med dette så kan man ikke bruke 'It just works' utsagnet da. For uten disse programmene, så har iOS lite å stille opp med.

 

Android i dag er ikke noe vanskeligere å sette seg inn i enn iOS. Tingen er at iOS er så enkelt at det nesten blir for enkelt, men Android er fortsatt så enkelt at selv mannen i gata skal kunne bruke en Android telefon uten noen som helst problemer.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I mine øyner så ser ikonene kjedelig ut og er alt for ensformig i iOS 5.

 

Problemet er at du ikke kan skifte ikonene ut når du går lei de samme ikonene dag ut og dag inn. Og bare dette alene er en stopper for meg når det kommer til iOS. Alle vet jo at Windows XP utsendet man har etter å ha installert OS'et er meget kjedelig, men det er jo greit det siden man kan skifte ut utsende og ikonene til noe som er MYE bedre.

 

Jeg har ca 130 programmer på min Samsung Galaxy S II, og jeg har ingen problemer selv med så mange programmer. Men som du sier her: De krasjene som oppstår skyldes utviklerne av den spesielle appen, ikke iOS i seg selv. Med dette så kan man ikke bruke 'It just works' utsagnet da. For uten disse programmene, så har iOS lite å stille opp med.

 

Android i dag er ikke noe vanskeligere å sette seg inn i enn iOS. Tingen er at iOS er så enkelt at det nesten blir for enkelt, men Android er fortsatt så enkelt at selv mannen i gata skal kunne bruke en Android telefon uten noen som helst problemer.

 

Design er vel smak og behag. Skal innrømme at det er noe gammelt, men det plager meg ikke i det hele tatt.

 

iOS har ikke mye å stille opp med uten tredjepartsapper? Hva med grunnleggende egenskaper en telefon har og deretter mange andre kjekke programmer som GPS, nettleser, påminnelser osv?

Av disse tredjepartsappene er det veldig få som krasjer, og slikt blir som regel rettet i en oppdatering. Dessuten, hvis du bare skal spille på telefonen din kan du heller kjøpe deg en pc eller spillkonsoll.

 

Jeg fant Android rimelig vanskelig å sette seg inn i. Det er litt som Nokia, 2-3 ekstra trykk for å gjøre det man vil og en del ekstra leting for å finne fram hvor man vil. Har riktignok ikke satt meg helt inn i det, men iOS kunne jeg inn og ut etter 10 minutter.

 

Hva er det du ikke forsto, HellMate?

Du laster ned RedSnow, iOSet ditt (eller tar en backup), gjør som instruksene sier, og bam.

Lenke til kommentar

Vent på Nexus om du ikke finner en billig SGS2 mens du venter. Eller du kan kjøpe deg en N9 og drite i hele android/ios greiene.

 

Det er litt som Nokia, 2-3 ekstra trykk for å gjøre det man vil og en del ekstra leting for å finne fram hvor man vil.

 

Nå antar jeg du mener Symbian og ikke Nokia ;) .

Lenke til kommentar

Jeg fant Android rimelig vanskelig å sette seg inn i. Det er litt som Nokia, 2-3 ekstra trykk for å gjøre det man vil og en del ekstra leting for å finne fram hvor man vil. Har riktignok ikke satt meg helt inn i det, men iOS kunne jeg inn og ut etter 10 minutter.

Her kommer jo widgets inn å hjelper deg stort.

 

Med widgets så sparer du deg enda flere klikk over hvor mange ganger du må trykke i iOS for å komme til en instilling f.eks.

 

Jeg kan gå inn i Wi-Fi instillingene med kun ett trykk om jeg vil, takket være Wi-Fi snarveien i notification menuen.

 

Så etter litt tid når du har satt opp alt i Android etter ditt ønske, så er nok det mye lettere og kjappere å bruke Android.

med en liten jailbreak som tar maksimum 5 minutter - og da har man flere valg enn i Android.

Dette er helt feil. Android har faktisk mye flere valg som stock ROM enn det iOS har som jailbreaket.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Var denne jeg ikke forsto: og da har man flere valg enn i Android.

 

Jailbreaken betyr at OSet er HELT åpent. Du kan gjøre hva faen du vil. Du har tilgang til alt.

 

Vindicator: Det blir jo fullt med Widgets etterhvert.

 

Dette handler om smak og behag. Jeg mener iOS er villt mye lettere enn Android, og ser smooth ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...