Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TDZ, har du mulighet, så bestill fra Komplett til et av deres Pick up Points! Da er du sikra på å få varen til Fredag!

Komplett er ærlige nok til å si at varen er ikke inne, men forventet til Torsdag. De er tilogmed rimeligere enn netshopxl. Uansett så ordner det seg på en måte. Kan jo hente en "nød SSD" over disk hos Digital Impuls også.

 

Jeg greier meg alltids, men det kan koste meg litt ekstra både tid og penger.

 

Ser også at Netshop, Netshopxl og mobilestore som de eneste i landet averterer med store lagre av den nye rimelige Intel Core i3 2120 og lav pris selvsagt. Vedder på at de heller ikke faktisk er på lager. Lureri!

Lenke til kommentar

En annen ting er at de averterte med en lavere pris i prisguiden enn de hadde i butikken. Jeg ser at de har rettet det nå (jeg nevnte det for dem i telefonen). Varen er fremdeles "på lager" ...

Dette kan være Prisguiden sin skyld. Etter hva jeg forstår, oppdateres den ikke kontinuerlig (kanskje en eller to ganger om dagen), og det kan derfor være en treghet i forhold til når forhandler endrer sine priser og lagerstatus. Hvis prisen på Netshop ble endret og du var inne på Prisguiden før neste oppdatering, så er det forklaringen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+oiasdf79

Edit: Jeg ønsker å trekke tilbake den instllingen jeg hadde til NetshopXL. I dag har jeg blitt møtt med ypperlig kundeservice og de problemene jeg har sett tidligere skyldes trolig en eller annen form for bug i bestillingssystemet.

 

Jeg beklager mitt tidligere innlegg ovenfor Netshop, og kan trygt anbefale å handle hos dem.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Bestilte Asus Rampage IV Formula og Intel 3930 29/12-2011. Fikk prosessoren dagen etter som vanlig. Hovedkortet har jeg ennå ikke sett noe til. Har kontaktet NetshopXL 2-3-4-5 januar 2012 og svaret jeg får er at varene er sendt, men det er noe feil med det elektroniske sporingssystemet. Idag 5 januar er svaret at salgsavdelingen er satt på saken da det er mange kunder som venter på varene sine. Support mente også at varene var ankommet postkontoret. Reiste ned og sjekket, men ingen vare.

Det står ikke merket at varene er hos eksternt lager når man handler. Dette var første og siste gang hos NetshopXL. Dette er Amentio om igjen. Det hjelper ikke at varene er billigere når man må vente ukesvis i uvisshet.

Mulig det ikke er NetshopXL's feil, men...

Endret av Sandedk
Lenke til kommentar

Dette er jo å ta betalt for varer de selv ikke har.. men som er på lager i europa. Grå import på alle produkter som igjen ikke gir garanti hos produsentene... I Norge da.

Det er jo slik det selskapet holdt på lenge med mange andre produkter i vanlige netshop. Her er bare alt på fjernlager slik at de ikke tar noen kostnader selv på lagerhold og risiko.

 

Genialt egentlig... hehe

 

Som å ha en side med informasjon til produkter som tilbys andre steder i verden. Bare samlet på en side, kundene liker å vente tydligvis. Lurer på hvordan garantien blir fremover når de har holdt på en stund.

Lenke til kommentar

NetshopXL er nok amentio på nytt... Min erfaring sålangt gjør at jeg angrer på at jeg forsøkte å kjøpe noe fra dem.

 

Bestilte en Adaptec raid kontroller og noen keycap til en thinkpad fra NetshopXL 14 desember 2011, lager statusen da var henholdsvis 9 og 3 stk.

 

Når jeg har lagt inn ordren, kommer det fram fra faktura/ordre at varene er forventet inn 27.12.11 og 3.1.12. websidene fremdeles viser tilgjengelighet.

 

Årsaken til at jeg valgte NetshopXL var lagerstatus, pris var ikke ett tema.

 

Sender NetshopXL en email samme dag om hva årsaken til dette. I og med det er juletider, så forventer jeg ikke noe umiddelbart svar fra dem. Den 20.12 hadde jeg ennå ikke fått svar, noe som jeg mener er langt over rimelig tid å svare på email selv i juletider. Bestemmer meg så for å heve kjøpet, siden jeg ikke har fått noe svar på email. Sender NetshopXl en email om at jeg ikke ønsker varene, og at jeg ønsker kjøpet hevet.

 

05.01.2012: jeg har ennå ikke mottatt noe svar på noen av emailene jeg har sendt til NetshopXL, ei heller er statusen på ordren endret fra Behandlet til kansellert.

 

Å gå i videre dialog med NetshopXL ser jeg på som bortkastet energi, da de tydeligvis lever sitt eget Amentio-liv.

 

10.01.2012: Varene er fremdeles ikke kommet, ei heller gjort noe mer med enn "behandlet".

Har derfor gått i dialog med netshopxl. De kommer med noe svada og legger skyld på leverandøren. Lagerstatus er fremdeles 2 på raidkontroler. Kjøpet blir nå kansellert

 

11.01.2012: Etter forsøkene 20.12.2011 og 10.01.2012 på å kansellere ordren, så står den fremdeles "behandlet" og jeg har ikke mottatt noen bekreftelse på at kjøpet er kansellert.

 

Ny mail sendt angående kansellering av ordre 11.01.2012.

 

12.01.2012: Nytt forsøk på å kansellere ordren..

Gjorde forsøk på å sende email til daglig leder Sven Aage Lysebo.

 

NetshopXL svarer selektivt på mine email.

 

Lenge siden jeg har opplevd noe tilsvarende villedende markedsføring og rotete salgsprosess, dette gir meg klare assosiasjoner med amentio i tiden rett før de gikk konkurs...

 

edit: oppdatert hendelser.

Endret av crimz
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er underlig taktikk av Netshop.

 

Den vanlige Netshop-butikken har fortsatt et helt greit rykte (selv om vi har lest et par skrekkhistorier om etterservice). At de nå "tar en Amentio" er jo bare å be om trøbbel. Har de ikke fulgt med på hva som har skjedd med Amentio, og problemene de har møtt på med sin lignende butikk? Nå må vel også de se hvorfor det er fryktelig dumt for omdømmet å drive denne typen tvilsomme praksis.

 

Å skylde på leverandører for at varene ikke er sendt, eventuelt bare prøve å overbevise om at varene allerede er sendt, er Amentio opp igjen. Skal ikke se bort fra at også Netshop, i likhet med Amentio, sliter med kredittverdighet og må få inn penger fra neste kunde, før de får betalt leverandøren for forrige kunde.

 

Det beste for Netshop, om de vil redde det lille ryktet de har igjen, er å legge ned hele XL-siden, og konsentrere seg om den opprinnelige Netshop-siden. Bestiller man derfra, så får man vel ihvertfall varene sine som oftest.

Endret av Black Star
Lenke til kommentar

Det er vel ikke en underlig taktikk.. amentio valgte jo den... Så det er jo ikke noe nytt?

 

Det som er ett problem for meg er at ikke all email jeg sendte fikk jeg svar på, det fremstod for meg som om de valgte å svare på "klage" mailene mine, og ignorerte "heving av kjøpet" meldingene mine. Selv klage mail, med flere vedlegg deriblant 2 vedlegg som i all hovedsak inneholdt "heving av kjøpet" så de lett bort i fra.

 

Det som er så fasinerende er at svar fra Adm. Dir, er helt forskjellig i forhold til Salgssjef og Salgskonsulent.

 

jeg mener også at jeg har krav på erstatning i denne saken her, men mine krav om erstatning har de valgt å ikke svare på. Selv om jeg har/ikke har krav på erstatning, så forventer jeg at det blir behandlet på ett litt høyere nivå enn på kundekonsulent nivå. I det minste så forventer jeg at det blir svart på.

 

Amentio drev jo slik jeg forstod det på kunders/kreditors regning, noe som det kanskje antydes at netshopxl også gjør?

 

Når daglig leder klart og tydelig lyger, så går det litt på tilliten til selskapet. Særlig når blir avslørt av salgssjefen sin noen få minutter etterpå. (eller av salgskonsulenten)

 

En liten betraktning. Før jul lå netshopxl med link på prisjakt.no, nå gjør de det ikke.

 

Legger ved svarene fra "amentio"...

 

-----------------

Hei *****

 

Jeg fikk denne saken her nå og var ikke kjent med den tidligere.

 

Årsaken til at varen ikke har vært sendt er samleleveranse fra leverandør AlsoActebis. Dine varer ble bestilt umiddelbart, og med det som da så ut som akseptabel leveransetid. Men dessverre så fikk ikke leverandøren inn varen til det tidspunktet, og din leveransedato ble forskjøvet.

 

Kansellering av ordren burde dog vært enkelt – det burde vært gjort umiddelbart i går uten problem. Beklager det.

 

Akkurat nå er faktisk varene sendt fra leverandøren, de er sendt i dag. Forstår at de ikke lenger er aktuelle – så når du får hentemeldingen så ta kontakt med meg så skal jeg få refundert penger og få returnert varene til oss.

 

Beklager at vi ikke kunne tilfredsstille dine behov, denne saken burde vi håndtert annerledes. Dessverre så foregår det meste hos NetshopXL ut i fra automatikk, og vi får derfor ikke fulgt opp ordrene godt nok manuelt slik vi gjør på den normale Netshop-butikken.

 

Med vennlig hilsen / Best regards

 

Svenn-Aage Lysebo

Netshop ASA

-----------------

 

Også har vi:

 

Det er da ingen problem med å kansellere din bestilling.

 

Den er nå kansellert og pengene refundert.

________________________________________________________

 

Med vennlig hilsen / Best regards

Thor Morten Bjørge

Salgssjef

-Stolt medarbeider hos en av norges beste nettbutikker

Netshop AS

-----------------

 

Også videre:

Hei

 

Det er ikke noe problem å slette din bestilling hos oss, men jeg kan ikke se i tidligere mail at du har bedt om at ordren slettes.

Bekrefter nå at ordren er slettet hos oss og at pengene tilbakebetales til kortet ditt.

____________________________________________________

Med vennlig hilsen

******* ***** (redigert bort)

Salgskonsulent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...