Gå til innhold

Feil med aksesspunkt


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lenge irritert meg over at det er for dårlige nettsignaler i kjelleren min. Så derfor gikk jeg til inn kjøp av ett aksesspunkt for noen dager siden. Etter jeg fikk installert det ble det utrolig bra signaler i kjelleren. Men det som nå er problemet, er at hvis jeg logger meg på internettet når jeg er nærmest ruteren, og bestemmer meg for å ta med pcen ned i kjelleren mot aksesspunktet, så får jeg opp DNS feil.

 

Finner ikke tjeneren på www.google.no fordi DNS-opplegget mislyktes. DNS er nettjenesten som oversetter navnet til et nettsted til dets Internett-adresse. Denne feilen forekommer oftest ved manglende forbindelse til Internett eller ved feilkonfigurert nettverk. Det kan også være forårsaket av en DNS-tjener som ikke svarer eller en brannmur som hindrer Google Chrome i å få tilgang til nettverk.

Dette er det Chrome forteller meg når den ikke for lastet inn siden(e).

 

Aksesspunktet jeg har kjøpt er av denne typen.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er pålogget accesspunktet(range extender) ditt trykker du start/kjør skriver cmd så får du opp pc,ens command senter. Der skriver du ipconfig/all. Let opp hvilke dns-adresser nettverkskortet ditt bruker mot accesspunktet. Disse skriver du inn som ønsket dns-adresser på egenskapene for kortet ditt. I Windows 7/nettverk og delingsenter/endre trådløskortet/egenskaper/internet protocol versjon4/egenskaper/skriv inn dns-adressene og vips er du låst til range extendern :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du er pålogget accesspunktet(range extender) ditt trykker du start/kjør skriver cmd så får du opp pc,ens command senter. Der skriver du ipconfig/all. Let opp hvilke dns-adresser nettverkskortet ditt bruker mot accesspunktet. Disse skriver du inn som ønsket dns-adresser på egenskapene for kortet ditt. I Windows 7/nettverk og delingsenter/endre trådløskortet/egenskaper/internet protocol versjon4/egenskaper/skriv inn dns-adressene og vips er du låst til range extendern :)

 

Sorry for sent svar men jeg var i Spania i en uke ;)

 

Men hva mener du med at den blir låst til range extendern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...