Gå til innhold

Popcorn Hour klar med ny boks


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Det skal sies at hverken USB 2.0 eller 100 Mbit/s nettverk er i nærheten av å være flaskehals ved avspilling av full HD video som bluray, så støtten for USB 3.0 og 1 Gbit/s nettverk er egentlig bare papirtigre.

 

I teorien er dette veldig fint, men som du sier, ser det best ut på papiret. I praksis har jeg (med tilsvarende modell) aldri klart å streame BD-ISO problemfritt, men dette er nok mer boksen sin feil og ikke nettverket. USB disk (2.0) er det ingen problemer, BD-ISO går strøkent. Men kanskje dette har bedret seg i siste modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For den ultimate bruker så vil Gigabit ethernet også kommet til nytte når man benytter den innbygde bittorrent klienten og FTP serveren.

Feks. flere brukere fra nettskyen mot FTP serveren, eller torrents som lastes ned kontinuerlig over en rask Internetlinje(samtidig som man ønsker å streame en film i sin egen stue uten å bli plaget av jitter og lag).

 

Tar jeg ikke helt feil kan man streame filmer ut i nettskyen til flere bruker samtidig med noen av PHC modellene også. Hvis dette stemmer skal det være en slags ring med geek`s i Bærum`s området som streamer filmer til hverandre over nettskyen. Dette er basert på rykter jeg har hørt om i et IT miljø. Men det er ikke umulig da man kan kjøre ulike Linux baserte script`s på boksen. Men jeg må innrømme at CPU`n i den eldre modellen jeg har får meg til å tvile på at det er mulig å streame til så mange samtidig.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...