Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

mye fravær? risiko for videre jobbmuligheter


Anbefalte innlegg

Kort fortalt: i begynnelsen av skoleåret hadde jeg 2 skoleplasser. en privat og en offentlig. jeg var helt SINNSYKT!!!!!!!!!!! usikker på hvem av de jeg skulle velge, så første uken gikk jeg på den ene skolen mens jeg fortsatt hadde plass på den andre. fikk etterhvert bestemt meg, og står nå igjen med 6 dager fravær, der 5 av de ble tilbrakt på en annen skole, mens en dag jeg faktisk har vært syk. I tillegg har jeg 4 timer pga lege/tannlege. så 6 dager og 4 timer hittil..

 

er mitt fravær bekymringsverdig?? i fjord hadde jeg 3 dager + 6 timer fravær. har regulering aå blir en del enkelttimer, da tannlegen min holder til 1 time fra skolen min..

 

jeg kommer nok ikke til å være mer syk. jeg er omtrent aldri borte fra skolen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sørg for å ha gode karakterer. Jeg har ikke fått spørsmål om fravær på noen av mine intervju og jeg har fått begge jobb. Skal dog sies at dette er "møkkajobb" og at jeg gikk studiespesialiserende. Når du søker høyskole/universitet så vil de ikke se på det, og etter endt høyere utdanning er det få arbeidsgivere som spørr om dette, hvis noen i det hele tatt gjør det.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Kort fortalt: i begynnelsen av skoleåret hadde jeg 2 skoleplasser. en privat og en offentlig. jeg var helt SINNSYKT!!!!!!!!!!! usikker på hvem av de jeg skulle velge, så første uken gikk jeg på den ene skolen mens jeg fortsatt hadde plass på den andre. fikk etterhvert bestemt meg, og står nå igjen med 6 dager fravær, der 5 av de ble tilbrakt på en annen skole, mens en dag jeg faktisk har vært syk. I tillegg har jeg 4 timer pga lege/tannlege. så 6 dager og 4 timer hittil..

 

er mitt fravær bekymringsverdig?? i fjord hadde jeg 3 dager + 6 timer fravær. har regulering aå blir en del enkelttimer, da tannlegen min holder til 1 time fra skolen min..

 

jeg kommer nok ikke til å være mer syk. jeg er omtrent aldri borte fra skolen..

 

Lite problematisk, du har en god grunn til hvorfor du har fraværet. Får du spørsmål om det, forteller du bare.

Lenke til kommentar

Du skal ha eit ganske høgt fråvær før det får store følger i forhold til jobbsøknad.

 

Men dersom du har høgt fråvær så kan det være vanskelig å få jobb fordi arbeidsgiver vil tolke fråværet som at du er upålitelig og ikkje nødvendigvis vil møte opp på jobb når du skal.

 

Men du har ikkje så høgt fråvær at dette er eit problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...