Gå til innhold

Test: Intel SSD 510 250 GB


Anbefalte innlegg

Test: Intel SSD 510 250 GB

Vi har testet Intels folke-SSD

Ehm?

320 er vell folke-SSD mens 510 er workstation/performance?

Og 250GB er også større enn hva som er relevant for en folke-SSD. 64-128GB er rekkeviddet som er mest relevant der nå for tiden.

2000kr er grensen jeg vil si for generell "folke-[komponent]", og 1000kr for budsjett.

Endret av GullLars
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dårlig test da det kun er syntetiske tester.. greit nok PC Mark tester noe som likner litt.. men litt real-world tester hadde nok ikke skadet..

 

f. eks Ekte boot tid.. selv om det er minimal forskjell fra disk til dik.. fil kopiering med ekte filer i forskjellig størrelse..

faktisk bruk av diverse programmer(phoroshop, lightroom, video redigering eller noe slikt)..

 

noe å tenke på..

 

at det er 100 MB i sekundet forskjell i en graf kan faktisk bety ektremt lite den ekte verden.. inte sin x25-m var kanskje ikke den raskeste disken i verden når det gjaldt syntetiske grafer, men når du faktisk brukte den så slo den det meste ned i støvlene.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intel 510 er en god disk, enkelt og greit. Frem til nylig var det faktisk en no brainer å gå for denne disken kontra en SSD basert på Sandforce 2K. Nå viser det seg at Sandforce problematikken er løst, og da er kanskje ikke 510 lenger beste valget ... Når det er sagt: Selv har jeg flere Intel SSD'er og har aldri hatt krøll med dem.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en slik en selv. 424 MB/s les, 320 MB/s skriv. Meget fornøyd.

 

Eide en Kingston SSD tidligere, som plutselig streika mens jeg satt i Ubuntu. På hjemmesiden stod det at man må oppdatere den før den streiker, ellers er den død. Kjekt å vite, når man som regel ikke søker etter løsninger på problemer før de oppstår. Heldigvis hadde jeg backup. Aldri Kingston igjen. Heller tregere disk og stabilitet, fremfor tap av disk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...