Gå til innhold

Noen maskin ingeniører på forumet?


Kjartan1234

Anbefalte innlegg

Heihei =)

 

Har planer om å ta ingeniør fag innen maskin etter fagbrevet som bilmekaniker. Veien blir Y-veien i Agder for så å gå videre til Grimstad for ingeniørutdanningen. Velger et 1 årlig forkurs for å sette meg inn i Fysikken skikkelig.

 

Er det noen maskin ingeniører her inne som kan komme med informasjon om hvordan det er å jobbe som dette og hvordan det generellt er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta det fra et elektro/instrumentsynspunkt :) så har mekanisk et veldig allsidig yrkesliv i vente. Alt fra matriallære, til piping, ventiler, struktur osv osv. De maskinfolk som kjennes har det godt, pluss at det er et høyt snitt på alderen deres. Så om fremtiden ikke skulle gå virkelig ad dundas så er fremtiden lys for maskiningeniører.

 

Dog, sett fra en annen disiplin.

Lenke til kommentar

Jeg er nytudannet i fra UiA, gikk ut i Juni fra mekatronikk. Kan anbefales å gå der, litt rot på skolen, men det gjelder vel de fleste steder. De satser hardt på mekatronikk og er vel størst i landet på akkurat dette, der vil du få mekanikk, elektro og noe data/automasjon.

 

Jeg søkte jobb 7 mnd før studieslutt og fikk jobben, er nå litt over 3 mnd i jobb og stortrives. Kunne du tenke deg å bli på Sørlandet så er også arbeidsmarkdetet veldig bra for den type utdanning og bransjen bare vokser og vokser der nede.

 

På sørlandet/Kristiansand så finner du verdens hovedstad for drillingutstyr, hvor de 3 største leverandørene på verdensbasis har sitt hovedkontor. Mye spennende jobber der i hvert fall :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...