Gå til innhold

Spørsmål angående kabinettvifte til Aopen


Gompedyret

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har en temmelig varm maskin, med AMD2000+-sak som helst ligger og koser seg såvidt over 60 grader. Og så har jeg nettopp installert en ny WD-disk, så da kan det være greit å kjøre inn en kabinettvifte. Jeg har et par år gammelt miditower Aopen-kabinett, det mest populære fra den tiden da abit bh6 var det heteste hovedkortet og overklokking først tok virkelig av. Ser det har et "stativ" for å feste kabinettvifte i.

 

Så her er det jeg lurer på:

 

Hva slags størrelse bør denne viften være? Altså, noen som kan tenke seg hva slags kabinett dette er og som vet det?(Foreslå gjerne noen navn, så kommer jeg nok på det!) Og, hva slags bør jeg velge? Den MÅ være stillegående. I tillegg er strømuttakene på hovedkortet opptatte, så bør ha strømplugg som kan kobles rett til PSU.

 

Aopens hjemmesider var håpløse, det stod ingenting der som kunne hjelpe meg og dokumentasjonen er forlengst blitt borte.

Men hvem trenger Aopens hjemmesider når man har HW-forum? *ildne opp massene med retoriske spørsmål* :woot:

 

 

Takk kommer ikke på forhånd denne gang!

 

[edit] Abit BH6 var seff. hovedkortet. Ikke BX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre, det er ikke dette. Mitt er rundt fire år gammelt, fra den tiden overklokkerne mesket seg med å klokke celeron a opp fra 300 til 450 Mhz. Det står ikke lenger på aopens sider.

 

men det må da stå noe sted på det kjøss**(forhåndssensurert) kabinettet hva slags type det er? Mumle. får lete litt.

Lenke til kommentar

Har kommet kabinetter i det siste med både 92mm og 120mm vifter.

Men tidligere har jeg bare sett enkelte serverkabinetter som IKKE er beregnet for vifter på (80X80X25)mm.

Når du ikke har ledige vifteuttak på hovedkortet er kanskje en av Colink-viftene hos Microplex en god løsning.

 

En annen løsning er å ta vekk festebraketten, kutte et passe stort hull bak frontplastikken og sette inn en 7voltmodda 120mm. Mer enn nok luft og nesten lydløst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan garantere det at det er ei 80mm vifte som skal være i fronten på kabinettet ditt. Alle AOpen kabinettene fra den tida hadde bare plass til 80mm vifter. Jeg vil så absolutt anbefale deg å modde inn ei 120mm vifte i stedet, og kjøre denne på ei lavere hastighet. Det er svært god plass i fronten til akkurat det. Du må nok regne med å flytte på den lille høytaleren, men det er jo ikke noe problem. Hvis du allikevel velger å bruke ei 80mm vifte, så merk at den innebygde viftegrillen og viftekassetten stopper svært mye av lufta, så en liten mod er på sin plass der og ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...