Gå til innhold

[Løst] Hvilken av disse kabinettviftene?


bi_a_op

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også gått for fractal sine vifter, men ut ifra infoen om viftene kan du få litt mer trykk fra de andre selvom de ikke skal bråke noe særlig mye mer. Hvis jeg har skjønt det riktig kan du også justere hastighetene på de uten noen ekstra viftekontroll.

Men som sagt, hadde gått for fractal sine.. Får jo nesten 3 fractal vifter for prisen av 2 av de andre hehe

 

p0st

Lenke til kommentar

Skal du ha noen gode vifter kjøper du Noctua. Fractal Design er muligens greie nok de også men ta en kikk på dataene (luftmengde i forhold til desibel) så ser du at dette ikke er noe å sammenligne. Selv snakker jeg ut fra erfaring og ikke data, vel å merke.

 

Blir litt forbanna av å høre masse meninger fra folk som bare sitter å gjetter. Hvis meningen er å gjette, kan du ikke bare gjøre det selv???

Lenke til kommentar

Masse meninger fra folk som sitter og gjetter? Du sier jo selv at du ikke har prøvd vifter fra Fractal Design og at specs fra produsentene må tas med en klype salt, så du gjetter like mye selv..

Ingen har sagt at viftene fra Fractal er verdens beste, men de er relativt billige og gode.

Lenke til kommentar

Jeg sier jo selv at "jeg ikke har prøvd vifter fra Fractal Design og at de derfor muligens er greie disse også". Hvilket ikke er noen gjetning, og derfor står i stil til resten av innlegget mitt.

 

TT: Det har INGENTING å si om hovedkortet ditt har 3 eller 4 pins kontakter da den siste pinnen er for viftestyring og viften bare vil gå for fullt om denne ikke er i bruk.

 

EDIT: Altså, trenger man heller ikke "sjekke viftestyringa" da denne alltid vil ha 4 pins kontakter.

Endret av checkster
Lenke til kommentar

Da har det jo noe å si, om han bryr seg om å justere viftehastighet manuelt.

Og alle viftestyringer har ikke 4-pins kontakter nei, har en gammel Coolermaster Aerogate selv som styrer viftene ved å regulere Voltstyrke. PWM justerer viftehastigheten ved å endre lengden på 12V pulsene.

Uansett, unødvendig å bli så forbanna

Lenke til kommentar

Ta en titt på Scythe Gentle Typhoon AP-15 eller Noiseblocker BlackSilent PRO PL2. GT Typhoon kan dog produsere en litt ubehagelig lyd når du monteres horisontalt. Det du også må passe på med så mange og sterke vifter i topp (Antar de skal monteres som exhaust), er at du har minst like mange vifter med like god luftflyt, helst litt mer så du får overtrykk inne i kassa. Hvis ikke kommer hver eneste lille åpning i kabinettet til å fungere som en støvsuger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...