Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil maskin pga ram eller 2x 5870 i CF?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har pr idag maskinen i sig under.

Har siden dag 1 kjørt denne overklokket til 4ghz, minne helt standard.

 

Har siste halvåret slitt med men BSOD og random reboots.Før dette så har maskinen alltid vært stabil.

 

Har lenge trod dette var pga Crossfire opsettet som blir varmt. HK jeg benytter har pcie portene nærme hverandre slik at jeg må ha kortene intill hverandre. Dette fører til at øverste kortet blir ganske varmt.

 

Med Battlefield 3 betaen så ble disse bsod tilfellene helt extreme, så endte opp med å ta ut det ene skjermkortet. Slet fortsatt med bsod, men ikke artifacts som jeg en sjeldent gang opplever. (selv med viftene på skjermkortene på 70% hjalp ikke på bsod).

På lørdag så prøvde jeg å spille Caspian Bay, men da bare tryna spillet til desktop konstant.

 

Ble litt lei og tok en reset av bios. Etter dette har maskinen vært fjellstabil. Har primet cpu @ 4ghz mye og vet den er stabil, så da gjennstår bare minne.

 

Har aldri stillt på noe til minne, bare latt det være stock på 1600mhz.

Leste så på bf forumet at den det opplever problemer grunnet for lite spenning til minne = ustabilitet.

 

Kan muligens ha blitt ustabil som dette etter en bios update tidligere i år, husker ikke helt.

 

Så det jeg lurer på er:

 

Hva slags temperaturer kan gjøre et 5870 kort ustabilt?

Er det nødvenig å øke spenningen til minne på standard hastighet og timings?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...