Gå til innhold

Noctua NH-D14 og plass til rambrikke?


burpen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått med meg at det kan være problemer med plass til rambrikke med denne kjøleren.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg:

 

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

NOCTUA NH-D14

 

Er det noen som vet om jeg får plass til rambrikkene?

(Towere mitt er stort, så det skal ikke være noe problem...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustin sendte i dag avgårde pakken min, som inneholder samtlige av de fire komponentene du lister opp der. Ble tipset her på forumet om å kjøpe akkurat de samme brikkene for å få plass til CPU-kjøleren. Så jeg regner med det er plass, hvis ikke kan jeg sikkert si ifra om to-fire dager... :p

Lenke til kommentar

Dustin sendte i dag avgårde pakken min, som inneholder samtlige av de fire komponentene du lister opp der. Ble tipset her på forumet om å kjøpe akkurat de samme brikkene for å få plass til CPU-kjøleren. Så jeg regner med det er plass, hvis ikke kan jeg sikkert si ifra om to-fire dager... :p

 

Hehe. Ut ifra det som skroll svarer, har vi altså da kjøpt feil. Jeg får bestille nye low profile brikker da...

Lenke til kommentar

Dustin sendte i dag avgårde pakken min, som inneholder samtlige av de fire komponentene du lister opp der. Ble tipset her på forumet om å kjøpe akkurat de samme brikkene for å få plass til CPU-kjøleren. Så jeg regner med det er plass, hvis ikke kan jeg sikkert si ifra om to-fire dager... :p

 

Hehe. Ut ifra det som skroll svarer, har vi altså da kjøpt feil. Jeg får bestille nye low profile brikker da...

 

Disse brikkene passer hos meg: http://www.dustinhome.no/product/5010485739

 

Du kan jo finne ut dimisjonene(høyden) på brikkene og sammenligne.

Endret av Skroll
Lenke til kommentar

Det står bare at "Vengeance" ikke passer.

 

Dette er Vengeance.

Dette er også Vengeance, og jeg vil påstå det er vesentlig størrelsesforskjell her... :p

 

De første du linker til er XMS3 series og passer om du ser på Compatibility listen jeg har linket til.

 

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&products_id=34&lng=en#DDR3_Corsair

Endret av Skroll
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting, Skroll. De brikkene ser da større ut, og det er de jeg leser poster om der det står at de ikke passer...

 

EDIT:

 

XMS3: http://www.dustinhome.no/product/5010485739

XMS3: link

 

Jeg har ikke sagt de ser større ut, det er fult mulig de er det. Jeg refererer bare til en sikker kilde. Det er godt mulig du får plass til de brikkene, men når det står på hjemmesiden til produsenten velger jeg å tro på det, og det er nok en god veiledning.

Lenke til kommentar

Googlet produkt/artikkelnummeret, og det ser ut som at Corsair kaller brikkene jeg har bestilt for Low Profile og da antar jeg at disse passer.

 

EDIT: Irriterende at ikke produsent og forhandler bruker akkurat samme navn... :p

EDIT: Ser nå at det står "LP" i navnet på brikkene. Som om jeg skulle forstå hva det betydde! :D

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...