Jump to content
Sign in to follow this  
Xiancorp

Forlenge trådløst nettverk

Recommended Posts

Hei.

Min søster har flyttet inn i nytt hus, og når hun fikk montert bredbånd denne uka så viste det seg at det medfølgende trådløse modemet/routeren (fra Telenor eller whatever) ikke har nok signalstyrke til hele huset.

Modemet står i teknisk rom der fiber-kabelen kommer inn, og signalet er bra på stue/kjøkken, men i andre etasje og på soverommet lengst vekke i første etasje er signalet dårlig..

Forstår jeg det riktig at hun kan sette opp en repeater (?) f.eks på stua som kan motta det trådløse signalet og sende det videre ut i huset ?

Har noen da et forslag til en billig og grei slik ? Prøvde å lete litt på komplett.no men ble ikke helt klok på hva som var hva der..

Hei.

Min søster har flyttet inn i nytt hus, og når hun fikk montert bredbånd denne uka så viste det seg at det medfølgende trådløse modemet/routeren (fra Telenor eller whatever) ikke har nok signalstyrke til hele huset.

Modemet står i teknisk rom der fiber-kabelen kommer inn, og signalet er bra på stue/kjøkken, men i andre etasje og på soverommet lengst vekke i første etasje er signalet dårlig..

Forstår jeg det riktig at hun kan sette opp en repeater (?) f.eks på stua som kan motta det trådløse signalet og sende det videre ut i huset ?

Har noen da et forslag til en billig og grei slik ? Prøvde å lete litt på komplett.no men ble ikke helt klok på hva som var hva der..

Siden jeg ikke vet hvilken router du har så kan jeg ikke finne en antenne som passer, du må vell kjøpe en antenne som gir lengre signal ;)

Har ikke den der kablet tilkobling inn fra enheter --> trådløst videre til ruteren ?

For å spesifisere litt, det jeg trenger er igrunn å få sendt det trådløse signalet ut i hele huset, altså en ruter e.l. med trådløs inn og trådløs ut igjen.. Som kan motta signalet fra den trådløse ruteren i teknisk-rommet, og sende dette signalet videre fra f.eks. stua (der det er mer "åpent landskap" til resten av huset) og til de ulike PCene rundt om..