Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Silencioso - 50mm f1.7


Anbefalte innlegg

Bruker: Silencioso

Objektiv: Minolta AF50 f1.7

Utstyr: Sony a300 (stativ/fjernutløser/mellomringer/blits/filtere)

Deltakernivå: Pingle

Annet: Varierte bilder av minstemann (muligens noe annet også)

 

Valget sto mellom en aldrende Minolta 50mm f1.7 og en ny Sigma 85mm f1.4. Sigmaen er betydelig skarpere, men 85mm blir litt for lite fleksibelt for varierte barnebilder. Dessuten er Minoltaen så liten at jeg kan vurdere å ta med den og speilrefleksen i høstferien, selv med begrenset bagasjeplass på RyanAir :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. oktober

 

Satte på en 36mm mellomring. DOF blir veldig liten, så minstemann måtte vike plassen for storesøster (nytter ikke å fortelle en ettåring at han skal sitte stille mens et kamera kommer veldig nært :-) Satte den på manuell fokus og flyttet nærmere til øyet så skarpt ut i søkeren.

post-16665-0-64850000-1317586247_thumb.jpg

Lenke til kommentar

4. oktober

 

Her prøvde jeg å lage et bilde for å illustrere hvor glad minstemann er i å knabbe fjernkontroller. Håndholdt med 1,6 sekunders lukkertid ga litt uskarp sofa, men men... Brukte rear-sync på innebygd blitz. Så kan det sikkert diskuteres hvor godt slike bilder fungerer, men jeg syntes ikke et frosset bilde av en barnehånd på en fjernkontroll fortalte historien like bra.

post-16665-0-85101500-1317756909_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lang høstferie uten speilrefleksen, noen mislykkede forsøk (langsom autofokus og et motiv som overhode ikke er langsomt gir noen uskarpe bilder) osv., men nå er et nytt bilde klart:

 

Jeg ville ha fram stor hånd - liten hånd. Kamera på stativ, trådløs utløser og innebygget blits. Det var en utfordring å få ham til å legge hånden i min, så på de fleste bildene brukte jeg en liten blank hårklemme som han plukket opp, men akkurat dette bildet var uten noe. Kunne sikkert funnet en bedre bakgrunn (f.eks. et ensfarget teppe) men orket ikke krype opp på loftet for å finne noe passende.

post-16665-0-18261600-1319228822_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...