Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Teddy - Nikkor 50mm 1.8D


Anbefalte innlegg

Kontinuitet, dette!

Likte veldig godt "uttrykket" på sneglen - var et money shot. :)

 

Takk! Vet du om noen som vil kjøpe? :wee:

 

 

Ser ut som du har fått en god start på oktober!

 

Takk! :)

 

Likte den undrende snilen. Meget bra bilde, blir neste The Hamster ? ;)

 

Hmmmm. Den tok jeg ikke. Tror det neste blir Mr. Glass. Takk!

 

 

Snegle-bildet var FLOTT, men veldig ekkelt laugh.giflaugh.gif

 

Glemte helt at kvinner kunne dumpe innom bildetråden min! Skal legge det i spoiler med advarsel neste gang ;)

 

Kanskje enda enklere for deg som har BR-3.

 

Ellers må jeg si du behandler modellene dine mer brutalt enn jeg trodde. Spørs hvor populær du blir i modellmiljøet etter dette. Vet ikke helt om "Beklager at jeg stakk fingern i øyet på deg, men her har du noen grønnsaker som plaster på såret", hjelper i alle sammenhenger.

 

Brukte ikke BR-3'en på noen av bildene, men ser at jeg kunne ha gjort det. Den gir omtrent samme forstørring. Eneste forskjellen er at man da har litt større muligheter for å forandre komposisjonen.

 

Heldigvis er det sjeldent at modellene er så sleipe og treige i hodet at jeg må stikke dem i øyet med fingeren for at de skal snu seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte ikke BR-3'en på noen av bildene, men ser at jeg kunne ha gjort det. Den gir omtrent samme forstørring.

Forstørring? :blink:

Jeg trodde BR-3 var for å få filtergjenger på et snudd objektiv, og at den spaken var for å åpne blenderen under finsikting og lysmåling. Mulig vi ikke snakker om det samme her.

 

Men over til dagens: Hva i all verden kan dette være, ser ut som et gitter av glass? Space'a farger i hvert fall, og glinsende, øh, bokeh-heptagonaler.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på at du kan skru BR-3 sammen med BR-2A for å lage en mellomring, da med objektivet riktig vei. Du kan, helt riktig, også bruke den til å få filtergjenger på et snudd objektiv. Spaken er der kun for å låse objektivet og BR-3'en sammen, men den har ikke passet overens med noen av Nikkor-objektivene mine, så her må noe ha gått fryktelig galt hos Nikon. Uansett så er det bare å stramme godt til, så sitter de sammen.

 

Bildet er av en knust glassvegg på skolen. Arkitektene bestemte seg for å kun bruke glass på alle langveggene, så det er mulig å se gjennom hele skolebygningen. Herdet, laminert glass + en liten magnet i god hastighet = kunst...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på at du kan skru BR-3 sammen med BR-2A for å lage en mellomring, da med objektivet riktig vei. Du kan, helt riktig, også bruke den til å få filtergjenger på et snudd objektiv. Spaken er der kun for å låse objektivet og BR-3'en sammen, men den har ikke passet overens med noen av Nikkor-objektivene mine, så her må noe ha gått fryktelig galt hos Nikon.

Åkei. Hadde misforstått hva den spaken var til, er ikke akkurat altfor forklarende den beskrivelsen hos Nikon...

Lenke til kommentar

Tøffe og varierte bilder så langt!

 

De åttekantede høylysene i "the Shattered Magnitude" matchet motivet bra.

 

Takk! De er forøvrig syvkantede, eller heptagonale, som k.n.b påpekte ;)

 

@ k.n.b: Det var sikkert en bortforklaring, for spaken er meningsløs og dysfunksonell.

 

Det var vanskelig å velge i dag, hadde et bilde som var svært likt gårsdagens og som kunne blitt en fin serie, men dette var mer orginalt.

 

Coke

Onsdag 05.10

 

post-50769-0-97479700-1317854051_thumb.jpg

 

Outtakes: http://teddyen.net/photography/coke/1600

Lenke til kommentar

Coke

Er det virkelig det?

Ser ut som "sfærenes flukt". Men det er det vel også, hvis det er kullsyre. Knallfarger. Litt out-of-the-world farger på nesten alle så langt. Kanskje du lever i feil tiår? Ikke at det gjør noe for oss asse...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Coke

Er det virkelig det?

Ser ut som "sfærenes flukt". Men det er det vel også, hvis det er kullsyre. Knallfarger. Litt out-of-the-world farger på nesten alle så langt. Kanskje du lever i feil tiår? Ikke at det gjør noe for oss asse...

 

Feil tiår!? Hvilket har jeg gått glipp av? Takk! :D

 

Betyr dette at din blå periode er over?

 

Ellers ser det ut til at du har beholdt stilen din. Og den er jo meget bra, så da blir det vel "stilig" da?

 

Takk! Hyggelig å høre! Den blå periode er over for denne gang, nå følger det mer i rødt...

 

Shattered Magnitude by Magnet og Coke var meget bra. Elsker denne typen bilder, og forstår ikke hvorfor ikke jeg tar flere bilder av denne typen selv. Blir i alle fall inspirert av dine bilder. :thumbup:

 

Tusen takk! Koselig å høre at jeg kan være til inspirasjon :)

 

Hell

Torsdag 06.10

 

post-50769-0-42143300-1317940020_thumb.jpg

 

Har alt for dårlig tid til å holde på med dette egentlig, og alt for liten tid til å se i andres bildetråder. Burde vært i seng for lenge siden. Er veldig glad for alle deres hyggelige kommentarer, men tåler også kritikk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil tiår!? Hvilket har jeg gått glipp av? Takk! :D

Tenkte på 60-tallet.

 

For dårlig tid har vi alle, et kjempeproblem egentlig. I dag er det i alle fall rødt på termometeret, enn så lenge. Ikke at jeg forstår skalaen der akkurat, neppe noe utetermometer. Måling av vanntemperatur i en radiator elns? En viss radioaktiv følelse, men jeg liker de vertikale ribbene og plasseringen av termometeret.

Lenke til kommentar

Helt riktig, termometer på en radiator hos ei venninne. Skalaen var litt rar ja. Brukte to minutter på å se på den nå, og i det jeg skulle skrive dette innlegget så flimrer det er regnbuemønster over hele skjermen. Yeeeey.

 

Takk =)

 

Litt manglende oppfinnsomhet i dag, ny vri på gammelt motiv i andre enden av fargeskalaen.

 

Tension

Fredag 07.10

 

post-50769-0-73207400-1318026191_thumb.jpg

 

Ferdig med første uka og lurer på hva jeg kan bruke bildene til. Har registrert enkeltpersonsforetak i dag også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...