Gå til innhold

Gamle sigma 17-70 vs. nye Sigma 17-70 HSM OS


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

 

Tenker å kjøpe meg en ny linse så lurer på om noen vet hvor stor forskjellen er mellom disse linsene?

Står mellom "gamle" Sigma 17-70 2.8-4.5 DC Macro og Sigma 17-70 2.8-4 DC HSM OS.

OS tror jeg jeg skal klare meg fin uten når de bare er 17-70. Så det er ikke et problem. Forskjellen på blenderen, (4.5 på 50mm og ut istedet for 4) går også greit.

Men det jeg tenker på er bildekvaliteten, optikken og hvor viktig HSM er? Den nye koster 3200 og den gamle 2700, men kan få den gamle brukt for rundt 1500, og forskjellen er vell i hvert det prishoppet.

 

Tar gjerne i mot andre anbefalinger, snakk om linse til 550d, kit erstatter. Ikke mer enn 3000 helst litt under...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med denne linsen utover å ha sett på den i butikken (ny versjon). Jeg vurderte imidlertid å kjøpe en for et års tid siden og så da en del på tester, ny versjon fikk noe bedre karakterer enn gammel. Selv valgte jeg Canons 15-85 IS som har litt større brennviddeområde og litt dårligere blender. Den koster imidlertid en god del mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...