Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - KSunhill - AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1 Oktober

In the arms of Morpheus

post-43539-0-68937500-1317513599_thumb.jpg

Nikon D300|ISO400|f/2.5|1/20sek.

Muligens et utypisk bilde å starte festen med. Skulle kanskje gått å skutt et bilde på største blender, og med silkemyk bokeh. Bare for å få en pangstart på festen. Men jeg hadde litt lyst til å utforske noen mørke drømmeaktige sider i stedet

P.S. Ja bildet er skutt gjennom frostet glass!

Endret av KSunhill
Skrevet

Jeg synes det var et spennende bilde! Kunne passet herlig til en skjønnlitterær bok med tittelen "In the arms of Morpheus" som du selv skrev.

Stilig effekt med frosset glass :)

Skrevet

Ja, fordi om man har et lyssterkt objektiv, er det ingen lov som sier at det alltid skal stå på største blender.

Selvportrettet er akkurat så drømmeaktig som du hadde i tankene før lukkeren hoppet og spratt (sier tankeleseren). Ganske så perfekt komponert også.

Skrevet

2 Oktober

Det gamle vindu

post-43539-0-50167000-1317580367_thumb.jpg

Nikon D7000|ISO400|f/4|1/400sek.

Har atter en gang tatt for meg ett vindu i en forlatt fjøs. Har en sterk fascinasjon for slike vinduer. Det føles ofte som om noen betrakter meg fra innsiden.

Skrevet (endret)

Takker! Jeg har i tillegg til de vanlige justeringene i Lightroom, kjørt opp fill light og blacks en smule, og desaturert bildet en del. I Photoshop har jeg brukt dodge/burn på treverket og glasset.

Endret av KSunhill
Skrevet

Du må ha en utrolig tilgang på fotogene vinduer, mener å ha sett noen eksemplarer i tidligere tråder også. Rustikt og fint, og en sterk kontrast til 1. oktober.

Skrevet

Du må ha en utrolig tilgang på fotogene vinduer, mener å ha sett noen eksemplarer i tidligere tråder også. Rustikt og fint, og en sterk kontrast til 1. oktober.

Takker! Det ligger strødd med forlatte bruk rundt om kring her, som bare venter på besøk! :D

Skrevet

Flott portett på 1., ganske så dystert, men likevel flott. Jeg lurer litt på om jeg ser en mann i vinduet til venstre, du er sikker på at det ikke var noen der? ;)

Skrevet (endret)

3 Oktober

Hjerter

post-43539-0-07933300-1317673361_thumb.jpg

Nikon D7000|ISO100|f/1.4|1/250sek.

Lys: SB-900 montert på en Lastolite Ezybox, forfra oppe til venstre. Trigget med Hahnel Combi TF.

Alternativ versjon:

post-43539-0-10430500-1317673548_thumb.jpg

:p

Endret av KSunhill
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...