Gå til innhold

Eyefinity


vanfredrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crossfire har sine sykdommer som microstuttring.

Erfaringsmessig må man ha mye VRAM på skjermkortet når Eyefinity skal brukes.

Selv har jeg ett radeon hd 5870 1gb VRAM som kjøres i oppløsning 5760x1080,her må jeg sette kortet mellom medium eller low.

 

Råder de fleste som spør med å vente til AMD kommer ut med hd 7xxx serien,denne skal vist ha fra 2GB VRAM opptil 4GB VRAM.

 

Eyefinity er mest digg med mye "eye candy",litt kjipt å game med low/medium settings.

 

EDIT:

De fleste Eyefinity kortene må ha en AKTIV displayport adapter,husk å sjekk det :ph34r:

 

Er mange flinke folk som kan endel om Eyefinity her på forumet.

Mener selv at det er på tide med en egen tråd om dette.

 

Så hvis det er noen som har tid til å lage en Eyefinity tråd hadde det vært knall :thumbup:

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Sørg for å velge 2GB-utgaven. 6 megapiksler oppløsning med eventuell AA kan fort spise 5-600 MB med VRAM alene før du begynner å legge på 6-700MB med teksturer og kanskje 2-300MB til med effekter.

 

4GB VRAM for et kort ser jeg dog ikke helt nytten ved enda, har enda ikke passert 1300MB på 2560x1440 med SSAA, og selv om oppløsning kan bidra en del til VRAM-sluket tviler jeg på at vi vil se mer enn 1700-1800 MB om et par år med den hastigheten vi har nå. Om det derimot kommer ut nye Xbox og PS-konsoller vil vi nok få et skikkelig spark for å oppgradere, men jeg tror vi må vente til til neste-nestegenerasjons grafikkort før det skjer >:(

Lenke til kommentar

Bra jobba arni90.

Du er jo en av de som har endel peiling om det meste ang hardware.

 

En liten nøtt til deg her:

Tror du ikke at du kommer til å overstige 1300MB VRAM med 2560x3 (Eyefinity 7680x1440 og SSAA)?

7680x1440 i oppløsning er vel 11,059200 megapixel?

Hva med de som kjører 6 skjermer da?

Da ryker vel 2GB VRAM lett?

 

Som sagt..på tide at noen gidder å lage en norsk informativ tråd om Eyefinity og gaming.

 

Hva med deg arni?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

VRAM-bruk med slike oppløsninger? Helt sikkert mulig å passere 2GB ja. 3GB GTX580 SLi VRAM Usage in 17 games, han her klarte å bruke nesten 3GB VRAM i Crysis 2 med 8xQ AA og 8x Supersampling. Nå tviler jeg på at akkurat det blir spillbart, men det er likevel imponerende godt gjort å bruke så mye, Crysis 2 forsøker å bruke så mye VRAM og RAM som er tilgjengelig.

 

Jeg skal gå ned til 1920x1080 igjen, eyefinity virker morsomt, men personlig har jeg heller en skjerm jeg har full oppmerksomhet mot enn tre skjermer jeg sliter å få med meg halvparten av det som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...