Gå til innhold

Forslag til mekanisk tastatur med klikkelyder, og behaglig mus?


Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg et Mekaniskt tastatur. Og ja. Det SKAL være mekaniskt.

Tenkte på Razer Blackwidow Ultimate? Noen som vet om dette er bra? :)

 

Noen som har noen tips?

 

 

1. Det skal lage deilig klikkelyd som blackwidow ultimate.

2. Det skal være herlig å skrive på.

3. Det SKAL se bra ut!

 

Gaming mus!

 

1. Den må være VELDIG behagelig å holde i!

2. Se greit bra ut!

3. Har litt store hender, så trenger en mus med litt størelse!

 

EDIT: Er Razer fan, digger produktene dems. Men om det er noe bedre så skriv det!

 

Skal helst være av samme merke!

Endret av David_T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal ha meg et Mekaniskt tastatur. Og ja. Det SKAL være mekaniskt.

Tenkte på Razer Blackwidow Ultimate? Noen som vet om dette er bra? :)

 

Noen som har noen tips?

 

 

1. Det skal lage deilig klikkelyd som blackwidow ultimate.

2. Det skal være herlig å skrive på.

3. Det SKAL se bra ut!

 

Gaming mus!

 

1. Den må være VELDIG behagelig å holde i!

2. Se greit bra ut!

3. Har litt store hender, så trenger en mus med litt størelse!

 

EDIT: Er Razer fan, digger produktene dems. Men om det er noe bedre så skriv det!

 

Skal helst være av samme merke!

 

Det finnes mange bra mekaniske tastaturer der ute, men desverre ikke så mange som er lett å få tak i her i Norge. BlackWidow er lett tilgjengelig fra flere nettbutikker og kan faktisk kjøpes i butikk! (Teknikkmagasinet har dem ihvertfall, og sikkert flere andre butikker).

 

Mange går også for SteelSeries sine, som er lett tilgjengelig også i Norge, men disse har Cherry MX Blacks, som ikke lager klikkelyd og ikke er like behagelige som Cherry MX Blues (som er de BlackWidow bruker). SteelSeries sine tastaturer er altså ikke for deg.

 

Et tastatur du kan ta en titt på som du faktisk får tak i her i Norge som bruker Cherry MX Blues er Q-pad MK-80. Kvaliteten er ca. likt som en BlackWidow, og er på mange måter lik. Den største forskjellen på Q-pad og Razer er utseende.

 

To tastaturer som er bedre en Razer BlackWidow i følelse og byggekvalitet er Das Keyboard Model S og Filco MajesTouch 2, men disse får du ikke tak i her i Norge, og må da importere fra utlandet som kan raskt bli dyrt med tanke på frakt og moms. Men om du er komfortabel med å importere ville jeg virkelig gått for en av disse.

 

Om du velger å gå for BlackWidow så må jeg si at selv så foretrekker jeg BlackWidow ikke-ultimate versjonen over ultimate-versjonen, for den koster nesten halvparten, og mangler egentlig bare USB-hub og baklys, som jeg ikke trenger uansett. Men om du vil ha ultimate, så gå for den, veldig bra tastatur.

 

 

Jepp, så det var mye info, men oppsumert:

  1. BlackWidow er et meget bra tastatur, og du vil bli veldig fornøyd med dette.
  2. Om du vil ha et lignende tastatur som BlackWidow fra Norge, så bør du ta en titt på Q-pad MK-80.
  3. Om du vil ha noe som minner om BlackWidow (klikkelyder, godt å skrive på), men med bedre byggekvalitet bør du importere en Das Keyboard Model S eller Filco MajesTouch 2.

 

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

 

Gaming mus!

 

1. Den må være VELDIG behagelig å holde i!

2. Se greit bra ut!

3. Har litt store hender, så trenger en mus med litt størelse!

 

EDIT: Er Razer fan, digger produktene dems. Men om det er noe bedre så skriv det!

 

Skal helst være av samme merke!

 

Problemet med å få råd på mus er at mus er så utrolig personlig, avhengig av hva du selv foretrekker og hvordan grep du bruker når du spiller. Så man kan bare gi generelle råd, men for å vite hva som passer deg best må du nesten bare prøve dem ut selv.

 

Om du er fan av Razer, så burde nok gå for en mus fra dem, de er av relativt høy kvalitet og er veldig populære, så du vet du får noe bra for pengene.

 

Den mest populære Razer musen for tiden er vel Razer Death Adder, men to andre som kan være bedre for deg er Razer Imperator eller Razer Lachesis. Jeg tror det er grei størrelse på alle disse, så det bør ikke være noe problem med for store hender.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angående valg av mus så burde du velge på en basert på hvordan du holder musa når du spiller.

Ifølge Razer er det tre forskjellige grep; Palm-grep, Claw-grep og Fingertip-grep.

 

Personlig så er jeg en 'Claw-gripper' og foretrekker en mus som er bred men har lav profil. (Bruker Razer Salmosa og Razer Spectre (StarCraft II musa)).

 

Ikke kjøp noe du ikke kan bruke. :p

 

Edit: DENNE var veldig kjekk.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...