Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

H100 syyyykt varm!


Anbefalte innlegg

Hei. har en Corsair H100 på en AMD Phenom 1090T som er oppi 113 grader på HW monitor, og med en gang jeg så det, så skrudde jeg av pc-en. og når jeg tok av cpu blokka og kjennte på kobberen under, var det sånn at jeg ikke kunne holde på den i 1 sekund engang. og det har bare oppstått nå, til å begynne med var det ikke så gale. men har det noe å si med tanke på at jeg har montert noen Silvertstone Air penetrator på H100 blokka? takk på forhånd om svar.

 

-Cr4ZyF34R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har hatt på kjølepasta?

 

 

Og fjernet beskyttelses plasten som ofte sitter over kobberet.

 

Sjekk at du har koblet pumpa rett, et bilde hadde kansje hjulpet.

plasten tatt av. pc-en funket helt fint før og ser ingen forkjell fra før av liksom :/

 

 

Er pumpen koblet direkte til PSU eller til HK?

Om alle strømkabler er koblet rett så har nok pumpa stoppet og da må du nok bytte hele settet desverre.

 

Prøv og bytt kontakt evt.

Lenke til kommentar

Du har hatt på kjølepasta?

 

 

Og fjernet beskyttelses plasten som ofte sitter over kobberet.

 

Sjekk at du har koblet pumpa rett, et bilde hadde kansje hjulpet.

plasten tatt av. pc-en funket helt fint før og ser ingen forkjell fra før av liksom :/

 

 

Er pumpen koblet direkte til PSU eller til HK?

Om alle strømkabler er koblet rett så har nok pumpa stoppet og da må du nok bytte hele settet desverre.

 

Prøv og bytt kontakt evt.

Kjøleren er CA 1 mnd gammel elns, så burde få det på garantien!

Lenke til kommentar

Pumpen er koblet direkte til PSUen. Eg tok ut CPU kjølaren, også målte eg kobberet til 5grader, satt den inni igjen og prøvde igjen. Etter eg starta opp pcen sekunder etter eg har såtte CPU kjølaren inni igjen ( Var fortsatt veldig veldig kald) og følgte med på HW monitor, so gjekk temperaturen fra 20 til 70 grader innen veldig veldig kort tid. Noke er vertfall gale her. Temperaturen begynte plutselig å stige forferdelig masse for 2 daga sida, dagen etter gjekk den fint, også steig den igjen idag tidlig og er fortsatt på høg temperatur! Please help..

Lenke til kommentar

Pumpen er koblet direkte til PSUen. Eg tok ut CPU kjølaren, også målte eg kobberet til 5grader, satt den inni igjen og prøvde igjen. Etter eg starta opp pcen sekunder etter eg har såtte CPU kjølaren inni igjen ( Var fortsatt veldig veldig kald) og følgte med på HW monitor, so gjekk temperaturen fra 20 til 70 grader innen veldig veldig kort tid. Noke er vertfall gale her. Temperaturen begynte plutselig å stige forferdelig masse for 2 daga sida, dagen etter gjekk den fint, også steig den igjen idag tidlig og er fortsatt på høg temperatur! Please help..

 

La du på ny kjølepasta hver gang du tok den ut?

Høres merkelig ut at den bare stopper, kjenner/hører du at pumpa går?

Har hatt noen pumper som ikke startet hver gang jeg startet maskinen men de kom etter en kjapp restart som regel.

Lenke til kommentar

Pumpen er koblet direkte til PSUen. Eg tok ut CPU kjølaren, også målte eg kobberet til 5grader, satt den inni igjen og prøvde igjen. Etter eg starta opp pcen sekunder etter eg har såtte CPU kjølaren inni igjen ( Var fortsatt veldig veldig kald) og følgte med på HW monitor, so gjekk temperaturen fra 20 til 70 grader innen veldig veldig kort tid. Noke er vertfall gale her. Temperaturen begynte plutselig å stige forferdelig masse for 2 daga sida, dagen etter gjekk den fint, også steig den igjen idag tidlig og er fortsatt på høg temperatur! Please help..

 

La du på ny kjølepasta hver gang du tok den ut?

Høres merkelig ut at den bare stopper, kjenner/hører du at pumpa går?

Har hatt noen pumper som ikke startet hver gang jeg startet maskinen men de kom etter en kjapp restart som regel.

 

Nei eg la ikkje på ny kjølepasta, kan det være ein grunn til at den ikkje fungere? Er det normalt å legge på ny kjølepasta i ny og ne?

Lenke til kommentar

vil tru at det ikkje er nødvendig med kjølepasta når det allerede er kjølepasta der fra før? nokk til å dekke CPU-en altso. eller tar eg grundig feil?

Neida.

Det største problemet med kjølepasta er gjerne at det brukes for mye av det.

Det holder med 0.1 mm tykt lag, gjerne mindre, så lenge det dekker hele overflaten.

 

(Dersom du tar av en kjøler etter 5 år kan det godt hende pastaen har blitt så 'seig' at den bør byttes ut før du setter kjøleren på igjen.)

Lenke til kommentar

Bør skifte kjølpasta etter var gang kjøleren blir tatt vekk.

Ingen vits i å skifte kjølepasta så lenge et tynt, jevnt lag dekker hele kontaktflaten mellom CPU og kjøler.

(Hvis du ikke er overtroisk, da. Eller har aksjer i en kjølepasta-fabrikk.)

 

Men, det er vel med kjølepasta som med høyttalerledninger og HDMI-kabler ...

Maaange meninger ute og går.

Lenke til kommentar

vil tru at det ikkje er nødvendig med kjølepasta når det allerede er kjølepasta der fra før? nokk til å dekke CPU-en altso. eller tar eg grundig feil?

Neida.

Det største problemet med kjølepasta er gjerne at det brukes for mye av det.

Det holder med 0.1 mm tykt lag, gjerne mindre, så lenge det dekker hele overflaten.

 

(Dersom du tar av en kjøler etter 5 år kan det godt hende pastaen har blitt så 'seig' at den bør byttes ut før du setter kjøleren på igjen.)

 

Jaja, men no er det snakk om å ny pasta etter å ha fjerna kjøleren etter 1 måneders bruk, men tilogmed før eg tok ut kjøleren so gjekk CPU skyhøgt opp i temperatur uten at eg har toucha kjølaren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...