Gå til innhold

Surroundforsterker til XTZ(7-13k)


Anbefalte innlegg

Hei.

skal ha ny forsterker til dette anlegget:

 

Front: 2x 99.26 XTZ

Center: 1x 99.25 XTZ

Subwoofer: 99 W12.16 XTZ

 

Forsterkerne det står mellom er som følgende:

 

Onkyo TX-NR1008 Nedsatt fra ca 15000 kr til 7000.

 

Onkyo TX-NR3008 Nedsatt fra ca 20 000 til 9000.

 

Pioneer SC-LX73 Ikke nedsatt, men har fått fantastiske anmeldeser. 13 000,-.

 

Er i utgangspunktet meget skeptisk til Onkyo forsterkerne pga det vanvittige prisfallet. Har også hørt om problemer med spesielt onkyo sin 3008. Har ikke særlig peiling på forsterkere, så hva tror dere?

 

 

NB! Skal kjøpe to til 99.26 for å få surround lyd, men dette blir ikke før om noen måneder :)

 

Takker for svar! :)

 

EDIT: ER ÅPEN FOR ANDRE FORSLAG ENN DE SOM ER NEVNT OVENFOR!

Endret av eple65
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt Onkyo TX-NR3008.Tror ikke pris avslaget har noe og si på kvaliteten på receiveren.Har selv hatt

Onkyo 808,og har nå 809 modelen,og kan ikke si annet at jeg er kjempefornøyd med Onkyo.Kalibreringen på 3008

er vel noe av det beste du kan få.Tror den måler opp til 32 punkter :thumbup:

 

Med mindre noen andre har noen andre innvendiger å komme med, så blir det en Onkyo TX-NR3008! takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Det er når fks en blu-ray spiller sender via en HDMI kabel signal til en receiver...og receiveren ikke forstår hva som kommer i signalet. Noe som resulterer i at du ikke vil få bilde eller lyd. Dette er en kjent feil som forekommer på endel Onkyo produkter dessverre.

 

Jeg hadde store problemer med at jeg ikke fikk bilde på fks PS3, plutselig fungerer det og plutselig ikke..

 

Etter mye lesing på nettet fant jeg ut at dette er et av problemene på NR3008. Og hvorfor en receiver i 20+ klassen plutselig koster rundt 9 lapper begynte å gå opp for meg :p

 

Men når den fungerer som den skal så er det et BEIST, den veier vel 25kg tror jeg det var og leverer sykt mye kraft. Men tanken på å ikke vite om jeg får bilde/lyd når jeg trenger skremte meg vekk fra den og den ble levert tilbake.

Lenke til kommentar

Det er når fks en blu-ray spiller sender via en HDMI kabel signal til en receiver...og receiveren ikke forstår hva som kommer i signalet. Noe som resulterer i at du ikke vil få bilde eller lyd. Dette er en kjent feil som forekommer på endel Onkyo produkter dessverre.

 

Jeg hadde store problemer med at jeg ikke fikk bilde på fks PS3, plutselig fungerer det og plutselig ikke..

 

Etter mye lesing på nettet fant jeg ut at dette er et av problemene på NR3008. Og hvorfor en receiver i 20+ klassen plutselig koster rundt 9 lapper begynte å gå opp for meg :p

 

Men når den fungerer som den skal så er det et BEIST, den veier vel 25kg tror jeg det var og leverer sykt mye kraft. Men tanken på å ikke vite om jeg får bilde/lyd når jeg trenger skremte meg vekk fra den og den ble levert tilbake.

 

Vel, høres ut som 3008 egentlig burde vært trukket fra markedet. jaja, nå vet jeg ihvertfall grunnen til det "mystiske" prisfallet.. antar at dette problemet også gjelder 1008 :\

Lenke til kommentar

Det er når fks en blu-ray spiller sender via en HDMI kabel signal til en receiver...og receiveren ikke forstår hva som kommer i signalet. Noe som resulterer i at du ikke vil få bilde eller lyd. Dette er en kjent feil som forekommer på endel Onkyo produkter dessverre.

 

Jeg hadde store problemer med at jeg ikke fikk bilde på fks PS3, plutselig fungerer det og plutselig ikke..

 

Etter mye lesing på nettet fant jeg ut at dette er et av problemene på NR3008. Og hvorfor en receiver i 20+ klassen plutselig koster rundt 9 lapper begynte å gå opp for meg :p

 

Men når den fungerer som den skal så er det et BEIST, den veier vel 25kg tror jeg det var og leverer sykt mye kraft. Men tanken på å ikke vite om jeg får bilde/lyd når jeg trenger skremte meg vekk fra den og den ble levert tilbake.

 

Vel, høres ut som 3008 egentlig burde vært trukket fra markedet. jaja, nå vet jeg ihvertfall grunnen til det "mystiske" prisfallet.. antar at dette problemet også gjelder 1008 :\

 

Vet ikke hvordan det er med 1008, kan hende det er en utgave som er mer stabil. Etter mitt kjøp så leste jeg mye og prøvde å få kontakt med Onkyo for å få en kommentar på dette men aldri noe svar.

 

Jeg driver å undersøker litt selv på hva jeg vil ha og det er 2 stk jeg synes du også burde se litt på,Denon AVR-1912 og Pioneer VSX-921. Dem er mindre en Onkyo 3008 men om du kjøper en effekt forsterker som fks NAD C275BEE så vil du få ekstremt kraft til dine 2 front høyttalere. Og etter hva jeg forstår så vil da effekten som receiveren skulle ha brukt på frontene gå til dem resterende høyttalerene.

 

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan denne løsningen er men i mitt hode så burde det bli meget bra, jeg skal innom en Hi-fi klubb å snakke med dem rundt dette, noe du også kanskje burde om du har mulighet. For slik jeg tenker så er en surorund receiver bare en kodek som gir deg lyd formatene og om du kjøper en dyr receiver så vil den også gi mye kraft. Men det vil aldri måle seg med den råe kraften en effekt forsterker kan gi.

 

Tror jeg da..er langt ifra noen ekspert på dette og lærer litt for hver dag..om andre her på forumet har innspill så hadde det vært fint. Ikke alle som er like negative til Onkyo som meg heller sikkert... :p

 

EDIT: Ikke helt sikker om disse receiverene har mulighet for å koble på en ekstern forsterker..må sjekkes opp.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hei.

skal ha ny forsterker til dette anlegget:

 

Front: 2x 99.26 XTZ

Center: 1x 99.25 XTZ

Subwoofer: 99 W12.16 XTZ

 

Forsterkerne det står mellom er som følgende:

 

Onkyo TX-NR1008 Nedsatt fra ca 15000 kr til 7000.

 

Onkyo TX-NR3008 Nedsatt fra ca 20 000 til 9000.

 

Pioneer SC-LX73 Ikke nedsatt, men har fått fantastiske anmeldeser. 13 000,-.

 

Er i utgangspunktet meget skeptisk til Onkyo forsterkerne pga det vanvittige prisfallet. Har også hørt om problemer med spesielt onkyo sin 3008. Har ikke særlig peiling på forsterkere, så hva tror dere?

 

NB! Skal kjøpe to til 99.26 for å få surround lyd, men dette blir ikke før om noen måneder :)

 

Takker for svar! :)

Hvorfor ikke Onkyo 809 Kjempe receiver,har den selv.Ikke noe tull med den :yes:

Lenke til kommentar

Hei.

skal ha ny forsterker til dette anlegget:

 

Front: 2x 99.26 XTZ

Center: 1x 99.25 XTZ

Subwoofer: 99 W12.16 XTZ

 

Forsterkerne det står mellom er som følgende:

 

Onkyo TX-NR1008 Nedsatt fra ca 15000 kr til 7000.

 

Onkyo TX-NR3008 Nedsatt fra ca 20 000 til 9000.

 

Pioneer SC-LX73 Ikke nedsatt, men har fått fantastiske anmeldeser. 13 000,-.

 

Er i utgangspunktet meget skeptisk til Onkyo forsterkerne pga det vanvittige prisfallet. Har også hørt om problemer med spesielt onkyo sin 3008. Har ikke særlig peiling på forsterkere, så hva tror dere?

 

NB! Skal kjøpe to til 99.26 for å få surround lyd, men dette blir ikke før om noen måneder :)

 

Takker for svar! :)

Hvorfor ikke Onkyo 809 Kjempe receiver,har den selv.Ikke noe tull med den :yes:

 

Nei, vet egentlig ikke. Tok bare og ramset opp noen :) Er veldig åpen for forslag!

Leste nettopp en anmeldelse av Onkyo 809, virker som en fantastisk forsterker :) For øyeblikket er det den jeg har mest lyst på :)

Endret av eple65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...