Gå til innhold

Vil en voltmod på Sapphire Radeon 9700 np hjelpe?


alex100

Anbefalte innlegg

jeg har nå klokket mitt Sapphire Radeon 9700 np til 400/335. jeg har WaterChill GPU kjøling på gpu. ikke noen form for ekstra kjøling på minne brikkene.

 

stiller jeg noe høyere får jeg artifacts i andre testen i 3dmark03.

 

vil det hjelpe med en voltmod eller betyr det at jeg får artifacts når jeg stiller noe høyere at jeg ikke vil få stilt noe høyere med en volt mod?

 

takker for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil nok kunne klokke høyere hvis du utfører en voltmod ja. Men skal du gi minnet høyere spenning er det nok lurt med noen kjøleribber på dem.

 

så du mener at selv om jeg får artifacts nå vil jeg kunne klokke lengre uten å få artifacts? kommer ikke artifacts pga varmen da?

 

i bios kan jeg stille på AGP volten. den har vel ikke noe med saken å gjøre. eller?

Lenke til kommentar
Prøv og still AGP Volten litt opp, kan muligens hjelpe litt det.

 

har agp volten noe med volten en stiller opp med en voltmod?

Nei.

Vist du voltmodder feks VPU (GPU) til ca 1.7-1.8V vil jeg tippe du klarer 40-70mhz mer. Vist kortet blir for varmt, henger det seg som regel. Vist du har klokket mer enn hva VPUen klarer får du artifacts. Dette er som regel etter det jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Prøv og still AGP Volten litt opp, kan muligens hjelpe litt det.

 

har agp volten noe med volten en stiller opp med en voltmod?

Nei. Når man utfører en viltmod gjør man det samme som når man stiller opp vcore og vdimm til cpu og ram.

 

ok. takker for svar!

 

men vet du eller noen andre om jeg vil kunne klokke høyere selv om jeg får artifacts?

 

er det noen som har en eller flere linker til hvordan man gjør det?

 

husker å ha lest om en som har gjort det her på forumet. hvem er det?

Lenke til kommentar
ok. takker for svar!

 

men vet du eller noen andre om jeg vil kunne klokke høyere selv om jeg får artifacts?

 

er det noen som har en eller flere linker til hvordan man gjør det?

 

husker å ha lest om en som har gjort det her på forumet. hvem er det?

Ja, du vil kunne klokke høyere, selv om du får artifacts nå. Kan nevne en annen ting som kan gjøre at du kan klokke minnet høyere; å bruke en annen bios. Hva slags minne har? Samsung eller Infineon, hvor mange ns (står på brikkene)? Jeg så at Jason/MickeyMouse (3DMark-guru) linket til en "superbios" som gjorde underverker for minneklokken hans på www.Xtremesystems.com

 

Oddarne84 har voltmoddet sitt 9700 PRO-kort.

Lenke til kommentar
ok. takker for svar!

 

men vet du eller noen andre om jeg vil kunne klokke høyere selv om jeg får artifacts?

 

er det noen som har en eller flere linker til hvordan man gjør det?

 

husker å ha lest om en som har gjort det her på forumet. hvem er det?

Ja, du vil kunne klokke høyere, selv om du får artifacts nå. Kan nevne en annen ting som kan gjøre at du kan klokke minnet høyere; å bruke en annen bios. Hva slags minne har? Samsung eller Infineon, hvor mange ns (står på brikkene)? Jeg så at Jason/MickeyMouse (3DMark-guru) linket til en "superbios" som gjorde underverker for minneklokken hans på www.Xtremesystems.com

 

Oddarne84 har voltmoddet sitt 9700 PRO-kort.

 

sitter ikke hjemme nå, så jeg kan ikke sjekke hva slags minne jeg har.

 

funker den linken eller? jeg kommer bare til en side som bare nettopp er registrert og ikke inneholder noe interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...